Club derby

12 oktober 2013 10:00

?

Hoi allemaal,

De meningen zijn een beetje verdeelt, is het nu leuk dat de F1 en de F2 in dezelfde poule spelen of niet. Ondanks dat het daardoor gezellige wedstrijden zijn, vind ik het wel een beetje jammer. Misschien komt dat ook doordat in de huidige samenstelling voor de F2 deze poule heel zwaar is.

Het was trouwens wel wennen. Voor het eerst een thuiswedstrijd om 10:00 te spelen, wel prettig voor de nachtrust.

In de eerste helft gaf de F2 nog heel aardig tegenstand, misschien ook ingegeven doordat er voorin erg slordig werd gespeeld. Dan is het dus altijd oppassen bij mogelijke counters. Toch was er een duidelijk overwicht in de eerste helft dat leidde halverwege na een mooie steekpass van Jayson dat Yaïr alleen richting keeper af kon gaan, een klusje dat je Yaïr wel kan laten opknappen (1-0).

In de tweede helft werd een aanval van de F1 afgeslagen, maar in de opbouw van de F2 snel weer terug gewonnen door Floris, die met een snelle pass Martijn Dekker wist aan te spelen die nog voorin was blijven hangen. Een buitenkansje die hij maar graag genoeg wou benutten (2-0).

Het verzet bij de F2 was wel gebroken hierdoor en in een rap tempo volgde de  (3-0), na een pass van Bjarne een mooi laag schot van Yaïr en een mooie solo van Martijn Golstijn die op het laatst een mooie pass gaf op wederom Yaïr, die daarmee zijn hattrick voltooide (4-0).

Het verschil in de tweede helft was erg groot en het had eigenlijk nog wel een veel grotere voorsprong kunnen en misschien wel moeten zijn, er is nog zeker werk aan de winkel voorin, de verdediging en middenveld gaan zoals de laatste weken steeds beter, al hoewel ze vandaag ook weer niet heel veel te doen hadden. Nog wel aardig om te noemen was de geweldige steekpass van Floris die daarmee Yaïr vrij zette voor de keeper in de tweede helft. Stijn van der Wansem (de keeper van de F2) maakte een hele fraaie redding, maar die pass was echt van wereldklasse.

Op het eind werd het een beetje slordig en kwam de F2 er nog een paar keer gevaarlijk uit, wat een grote kans opleverde voor de F2. Jill stuitte echter op Yuri en hield daarmee zijn doel schoon. Al met al een mooie wedstrijd.

Man of the match:
    Met een hatrick gescoord, zouden velen denken dat de keuze makkelijk is, toch wil ik als man of de match Floris aanwijzen. Het is een speler die misschien niet zo op valt, maar al weken een grote waarde voor het team is en zeer goed oog heeft voor de vrije man. Vandaag diverse mooie passes verstuurd met als absolute hoogtepunt de pass die ik hierboven heb beschreven. Super gedaan!

Volgende week een beker wedstrijd tegen DVSU F1 uit in Veenedaal, aftrap 8:30, dus vroeg op!

Fijne week allemaal,

JP