Woudenberg JO15-2 - Bilt De C2

Bilt De C2

... (penalty)
    ... (intikker)
    Nick van Raaij (intikker)

C-junioren, C2, Groep 3 39

19 oktober 2013 11:30

Wim Vermeulen

Lesje in kansen benutten

Vandaag stond er een bekerontmoeting op het programma tegen De Bilt C2, een goede tegenstander met veel (duel)kracht. Het klinkt misschien wat vreemd, maar Woudenberg speelt vandaag grote delen van de wedstrijd een prima pot voetbal, maar na 70 minuten staat er toch 1-5 op het scorebord. Waar lag dat dan aan? Natuurlijk aan het benutten van kansen. Over de hele wedstrijd hebben beide ploegen ongeveer tien goede kansen gehad, maar daarvan weet De Bilt er vijf te benutten en Woudenberg slechts eentje. Verder speelt De Bilt net wat zorgvuldiger in de opbouw, terwijl Woudenberg zichzelf onnodig in de problemen brengt doet door te paniekerig te voetballen in balbezit. Door eigen fouten loopt Woudenberg dus tegen een achterstand aan. Verder was het verschil minimaal, op het benutten van de kansen na dan. Toch kunnen we ook trots zijn op de jongens, want de koppies gingen niet omlaag na een 0-4 ruststand. In plaats daarvan ging Woudenberg er vol op en creëerde in de tweede helft de ene na de andere kans tegen de toch bepaald niet slechte tegenstander. Zo zie je maar, ook na een verloren wedstrijd kun je complimenten  krijgen over het vertoonde spel. Super geconcentreerd voetballen om onnodige fouten te voorkomen en we kunnen het iedere tegenstander moeilijk maken.