Beker: DVSU F1 - Woudenberg F1

F-pupillen, F1, Groep 1 78

19 oktober 2013 8:30

Wedstrijd Verslag:
    We moesten al op 7.40 vertrekken richting Utrecht. Na lekker te hebben ingespeeld kon de wedstrijd beginnen. Yannick was afwezig deze keer.
    De eerste paar minuten waren we nog erg moe. We kregen veel kansen tegen, met name afstand schoten.  Gelukkig waren ze vaak naast geschoten, waardoor Yuri nog niet direct helemaal tot het uiterste hoefde te gaan. Doordat we weinig op de helft van de tegenstander kwamen hadden we echt weinig kansen. Hier en daar een goed trap naar voren van Bjarne, zodat er ruimte voorin kwam.  De verdediging van de tegenstander zat goed in elkaar en daardoor kwamen we niet verder dan een twee goede schoten op het doel.
    In de 15e minuut was het dan raak. Ondanks dat onze verdediging er heel goed uitzag, konden we de 1-0 niet tegenhouden. De ploeg kwam rechtdoor onze verdediging en ze waren niet meer te stuitten. Het leek wel of we even van slag waren en waren niet helemaal geconcentreerd meer. In de 17e minuut benutte de tegenstander een voorzet die direct werd ingeschoten. De tegenstander had de smaak te pakken en scoorde net voor het einde van de eerst helft de 3-0.

In de pauze hebben de spelers een korte peptalk gehad. De bal afpakken en feller zijn, dat werd de opdracht voor de 2e helft.
    De 2e helft was veel beter verdeeld. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en er kwamen leuke acties aan beide kanten.
    Direct in de 2e minuut brak de tegenpartij goed door en redde Yuri ons van opnieuw een treffer.
    In de 3e minuut hadden we een corner. Met veel spanning wachten we totdat deze werd genomen, helaas werd deze kans niet benut. Een minuut later brak Thom door de verdediging en probeerde het doel te bereiken. Echter, de centrale verdediger deed goed zijn werk en ook deze aanval werd gestopt.
    In de 7e minuut trapte Yuri de bal ver uit. De tegenpartij ving de bal op en kon door de verdediging komen. Er was geen houden meer aan, de 4-0 was een feit.

Vanaf dit moment kwamen we weer beter in ons vel. Er werd meer overgespeeld en ook de voorhoede werd beter bereikt. Strakke schoten van Bjarne en Floris brachten zowel Thom als Yaïr in stelling. De heren konden het helaas niet ombuigen in mooie doelpunten door de goede verdediging en de keeper die netjes de ballen tegenhield. Ook een afstandsschot van Floris werd geweerd. Ook Martijn Dekker kwam door op het middenveld en stuitte uiteindelijk na een lange run op de laatste man.
    In de 19e minuut was het weer aan de tegenpartij. Er werd een prachtige voorzet gegeven die in de rebound erin geschoten werd, 5-0. In de laatste minuut kon Yuri een doelpunt voorkomen door een prachtige redding te maken.

Man van de wedstrijd:
    Bjarne.  In de verdediging een kei, heeft hij veel ballen tegen gehouden. Ook als hij aan de bal was werd hij aanvallend door zijn harde schoten naar de voorhoede. Hiermee kon hij het spel openbreken en de aanval inzetten.