VRC F1 - Woudenberg F1 eerste wedstrijd bij kunstlicht

... (e.d.)

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 15

30 oktober 2013 18:00

Weer eens wat anders; de wedstrijd had eigenlijk afgelopen zaterdag p[laats, maar op verzoek van de tegenstander was dit verzet naar de woensdag om 18:00. Verzamelen om 17:10, dat is best wel een opgave voor alle wekende ouders onder ons, maar toch was het ons aardig gelukt er allemaal te zijn en toen ook Rimmert er was konden we vertrekken.

Bewust gekozen binnendoor over Scherpenzeel en Renswoude te rijden om mogelijk file bij de A12 te voorkomen. De TomTom van Rimmert stuurde ons alleen wel via de Klomp en ook onder het fietstunneltje dat tegenwoordig niet meer is toegestaan. Nu alleen maar hopen dat de boete van Euro 90,00 ons bespaard blijft. Je maakt in ieder geval altijd iets mee als je achter Rimmert aan rijdt is mijn eigen ervaring.

Wedstrijd verslag:

Een wedstrijd bij avondlicht op een hoe zou ik het zeggen niet zo heel best veld. Het spel van de tegenstander was heel erg goed verzorgd. Ze speelde zeer veel over en ook de keeper werd heel regelmatig betrokken in het spel. Sterke verdedigers maakte het moeilijk om er door te komen en door vaak terug te spelen op de keeper werd heel veel gevaar onschadelijk gemaakt. We waren dus wel een aantal keer driegend, maar tot heel veel kansen heeft het niet geleid. Ik heb nog wel een schot van Jason gezien die net naast ging. In het begin werden een aantal mooie passes gemaakt, maar gedurende de eerste helft leden we steeds sneller balverlies.

Bij de tegenpartij ging het combineren zeker de eerste helft heel aardig en met een paar mooie combinaties kwamen ze af en toe dwars door de verdediging heen snijden. Na een paar gemiste kansen werd het dan toch 1-0 voor ze door een schot van dichtbij. De 2-0 en 3-0 lieten niet heel lang op zich wachten, door een paar mooie combinaties van de tegenpartij, waarbij toch ook gezegd moert worden dat de verdediging wat steekjes liet vallen door niet bij een man te blijven. Dit maakten ze vakkundig gebruik van. Dit was ook de ruststand.

Ondanks de tussenstand, had ik toch niet het gevoel dat ze volledig kansloos waren. Met goede moed de tweede helft in. Al na een paar minuten lag de 4-0 in de goal, even leek het erop dat de nederlaag heel groot zou kunnen worden, maar de jongens toonde veerkracht. Verdedigend werd er sterker gespeeld, vooral Yannick kwam vaak steeds voor zijn man en pakte veel ballen af en er werd ook meer overgespeeld. Door een mooie pass van Floris werd Yaïr in stelling gebracht en hij ronde het fraai af halverwege de tweede helft (4-1). Door hun snelle spitsen bleef de tegenpartij gevaarlijk, maar vaak werd dit onschadelijk gemaakt door de verdediging of had Yuri een goede redding. De druk op het doel aan de andere kant werd ook groter. De tactiek van de eerste helft werd weer vaak toegepast door terug te spelen op de keeper, dat dit ook fout kan gaan bleek wel toen een pass van dichtbij in eigen doel verdween. (2-4)

Je zag het zelfvertrouwen groeien bij de jongens, toch blijft het moeilijk om het overzicht te bewaren en op tijd af te spelen. Er wordt al veel op getraind en je ziet vooruitgang, maar hier zal toch nog meer aandacht aan geschonken moeten worden bij een aantal jongens. In dit soort wedstrijden kun je juist het verschil maken door hele goede passes en kun je zelfs resultaat hebben tegen een iets betere tegenstander. Al met al is dit toch de juiste conclusie van de wedstrijd, de tegenstander was beter. Al werd het verschil de tweede helft veel minder en waren ze eigenlijk gelijkwaardig, op basis van de eerste helft een terechte winnaar.

Man of de Match:

Yannick, had het in het begin van het seizoen best lastig. Kleine behendige speler, maar kwam fysiek vaak te kort en was vaak te lief. Was verdedigend erg sterk vandaag en kwam vaak voor zijn man en onderschepte daar dan de bal. Ook was hij fel op de bal en pakte daarmee heel veel ballen af.