DEV Doorn C1 - Woudenberg JO15-2

C-junioren zaterdag, C2, 2e klasse 21

9 november 2013 15:00

Wederom leerzame pot C2

Deze week de laatste zeer zware wedstrijd voor de jongens, DEV Doorn C1. Het niveau van deze tegenstander is vergelijkbaar met dat van DVSU, waar we vorige week van verloren. Op het prachtige nieuwe hoofdveld van DEV laat Woudenberg zien dat het niveau nog steeds stijgende is. Woudenberg pakt het initiatief en combineert zich uitstekend een weg naar voren. De counters van de razendsnelle tegenstander worden er vooralsnog goed uitgehaald en het Woudenberg publiek (de ouders) genieten van hun kroost. De manier waarop we toch achter komen te staan is wat zuur, want tegen fysieke kracht is niet altijd wat te doen. Een kopbal uit een vrije trap wordt ingekopt door de lange spits. Deze zeer volwassen (irritante) spits schiet ook nog een vrije trap binnen en is even later op volle snelheid helemaal niet meer af te stoppen. Zo gaan we rusten met een 3-0 achterstand, maar ook met de complimenten voor de 1e twintig minuten waarin we heel goed speelden. Voetballend doen we in ieder geval weer heel goed mee, ook tegen deze sterke tegenstander. De beloning hiervoor komt na 10 minuten in de 2e helft als Woudenberg een mooie aanval op de mat legt. Coen bedient de doelgerichte Loek in de diepte en Loek rondt deze kans fraai af 3-1. Veel geeft de sterke verdediging van DEV niet weg en aanvallend blijven ze zeer gevaarlijk, waarbij vooral de midmid de lijnen uitzet. Deze lekkere wedstrijd eindigt uiteindelijk wat geflatteerd op 6-1. De sterke topvier uit onze klasse hebben we nu gehad, met de juiste instelling maken we zeker kans tegen SVF en VVA ‘71, dus kom op jongens, trek deze goede lijn door.