DOVO C3 legt kwetsbaarheid Woudenberg bloot

DOVO C3

C-junioren, C2, Groep 3 39

23 november 2013 12:00

Vorige week speelde de C2 een sterke oefenpot tegen Breukelen. De 2-1 winst schept vertrouwen. Op maandag weet het hieraan echter geen vervolg te geven. Tegen de C3 wordt een matige wedstrijd gespeeld. De C3 wint verdiend met 3-1. Vandaag staat de uitwedstrijd tegen DOVO C3 op het programma. Een jong technisch team. Het is zaak de tegenstander vandaag niet te veel te laten voetballen.

Leider Martijn kwakt op vrijdag onfortuinlijk met zijn fiets tegen het asfalt met een operatie in het ziekenhuis als gevolg. Peter Stalman neemt de honeurs waar vandaag. Alec komt het team binnen de lijnen versterken. Tegenstander DOVO pakt al snel na de aftrap de touwtjes stevig in handen. Met name de snelle linksvoor zorgt enkele keren voor hachelijke momenten voor het Woudenbergse doel. De 1-0 is een logisch gevolg van het Veenendaalse overwicht. Toch weet ook Woudenberg enkele keren gevaar te stichten. En als het vizier iets scherper had gestaan had het zomaar op gelijke hoogte kunnen komen. Zover komt het niet. Met een fraai diagonaal schot verdubbelt DOVO nog voor rust de score. Het ontbreekt Woudenberg vandaag aan de nodige scherpte. Slordig aan de bal en niet fel genoeg bij balverlies. Na rust komt de C2 er nog een paar keer gevaarlijk uit, maar als de 3-0 valt is het verzet definitief gebroken. DOVO wordt geen strobreed meer in de weg gelegd en freewheelt binnen twintig minuten naar een comfortabele 9-0. Met dank aan Woudenberg worden enkele fraaie aanvallen op de mat gelegd. De monsterscore is voor een groot deel aan Woudenberg zelf te wijten. Als de geel-zwarten even aanzetten weten ze ook zelf een paar leuke aanvallen te produceren. En daarmee laten ze zien dat er vandaag duidelijk meer in had gezeten. Het is zaak de spirit en de vorm van een week geleden zo snel mogelijk weer op te pakken.