Woudenberg JO15-2 - Breukelen fc C2

16 november 2013 10:30

Cor Schreuder

Prachtige overwinning C2

Vandaag geen competitiewedstrijd, maar wel lekker de wei in tegen FC Breukelen C2. Zij spelen in een andere poule, ook tweede klasse en boeken daar prima resultaten. Het bord wordt erbij gehaald, trainer Ronald doceert en put uit zijn eigen succesvolle voetbalcarrière. De neuzen staan dezelfde kant uit, maar dat staan ze meestal wel bij onze jongens. Tegenstander FC Breukelen neemt een licht overwicht, maar alle Woudenbergers spelen dicht bij elkaar en corrigeren voortdurend elkaars fouten. Met deze spirit groei je vanzelf in de wedstrijd. Dit wordt na een kwartier bijna beloond als Loek met een fantastische trap de te ver voor zijn doel staande keeper probeert te passeren. De paal brengt helaas redding voor de gasten. Nu breekt een sterke fase aan, waarbij Woudenberg niet alleen via counters gevaarlijk wordt, maar het spel echt gaat domineren. Een fantastische knal, randje zestien, van Tim levert een 1-0 voorsprong op. Als we zo doorvoetballen komt het goed, maar kunnen we deze strijdwijze 70 minuten volhouden. Direct na rust lukt dat zeker nog. We komen zelfs op 2-0, ditmaal door een afstandsschot van Kevin. Ook FC Breukelen krijgt kansen, want voetballen kunnen ze wel, maar de afronding is ondermaats en Woudenberg blijft taai, al worden de ruimtes zo nu en dan wel groter. De verdiende tegentreffer komt alsnog, maar gelukkig pas in de laatste minuut. Zo wint Woudenberg deze leuke wedstrijd, dat is prettig, want dat was al even geleden. Tom zat overal tussen op het middenveld, het centrale duo Daniel en Bram gaf uitstekend rugdekking en Marcel beet zich weer ouderwets vast in zijn tegenstander. Toch waren er geen echte uitblinkers vandaag, want iedereen had de bereidheid alles te geven en elkaar te helpen. Dit moeten we ook proberen vol te houden als de tegenstander nog sterker is, te beginnen volgende week tegen DOVO. Maar de jongens hebben al vaak bewezen dat ze daartoe zeker bereid zijn.