VSC 7 - Woudenberg 8

Assist: Anoniem

Mannen, 8, Groep 1 49

14 december 2013 14:00

Voordat de winterstop begint, stond er nog 1 wedstrijd op het programma. Een wedstrijd in de 2e ronde van de beker. Als poulewinnaar mochten we een knock-out wedstrijd spelen tegen een andere poulewinnaar. En dit was VSC 7. Dit team speelt in de competitie een niveau hoger en doet daar mee om het kampioenschap. We waren gewaarschuwd.

Om 13 uur was het verzamelen voor een heerlijke voetbalmiddag. Althans, zo dachten ongeveer 13 spelers er over. Er waren nogal wat afwezigen. En met spelers die een helft konden meedoen was het nog spannend met hoeveel we het eindsignaal zouden halen. Aangekomen in Utrecht gaf leider Chris ons de laatste instructies. Om 14 uur was de aftrap.

Binnen een paar minuten wisten we wat voor middag het zou worden: een lastige! VSC domineerde de hele wedstrijd. Als iemand met een timer het balbezit gemeten zou hebben, dan zou hier maar zo eens meer dan 80% balbezit voor VSC kunnen uitkomen. VSC wist goed te combineren en voor gevaar te zorgen. De verdediging stond echter prima. En als die er al niet uitkwamen wist Erik goed te redden. Nu is het in dit verslag wachten op het doelpunt van VSC. Maar…gek genoeg wisten wij de score te openen. Uit een corner van Tom wist Willem vanaf de rand 16 te scoren met een lage schuiver in de linkerhoek. 0-1! VSC combineerde na die goal vrolijk verder en wist voor gevaar te zorgen. U verwacht nu snel de 1-1. Maar…gek genoeg wisten wij de 0 – 2 te maken. Uit een gevaarlijke counter wist Willem voor te geven op Tom, die scoorde. Met deze score gingen we de rust in. Leider Chris wist het goed te verwoorden in de rust: knokken voor elkaar en proberen dit vast te houden!

De tweede helft gaf geen ander beeld dan de eerste. VSC had de bal, Woudenberg kon af en toe gevaarlijk counteren. Zo hadden we begin 2e helft de kansen om het af te maken, maar de eindpass ging helaas niet goed. VSC wist de druk nog meer op te voeren, maar wij konden ze goed afhouden. Hier moet echt een compliment naar hele team gemaakt worden, we hebben keihard gewerkt om VSC van scoren af te houden.

Maar…dit is niet gelukt. De linksbuiten wist met een wereldgoal (met zijn rechter krulde hij de bal vanaf de zijkant van de 16meter in de verre hoek) de score terug te brengen. VSC stuurde vanaf dat moment (zo’n 5 minuten voor tijd) zijn keeper mee naar voren. Die wist aardig met een bal om te gaan. Zo goed zelfs dat hij in de laatste seconde wist te scoren. Erg zuur voor ons, helaas wel een terecht beeld van de wedstrijd.

We konden meteen door naar de penalty’s. Laten we daar maar kort over zijn. We hebben er drie genomen en drie gemist. VSC wist ze alle drie te scoren.

We liggen uit de beker, maar kijken met een goed gevoel terug op deze wedstrijd. Gevochten voor elkaar, veel meters gemaakt, goed verdedigd en scherp gecounterd. Met dit goede gevoel gaan we de winterstop in, waarna we gaan spelen voor het kampioenschap in de competitie!