Woudenberg JO15-2 - VVA 71 C1

14 december 2013 11:30

Willem de Greef

Uitstekend slot najaarscompetitie

Vandaag al weer de laatste competitiewedstrijd van de najaarscompetitie. Een sterke competitie waarbij onze grotendeels 1e jaars C2 het vaak op moest nemen tegen een fysiek sterke tegenstander. Ook vandaag lijkt het of tegenstander VVA ’71 uit Achterberg de B1 heeft gestuurd. Maar Woudenberg is er op gebrand vandaag wat te laten zien en drie punten aan het totaal toe te voegen. Het is een gelijk opgaande wedstrijd waarin Woudenberg steeds beter zijn draai begint te vinden. De spelers zitten er bovenop en zodra het even kan worden er in balbezit driehoekjes gemaakt om uiteindelijk gevaarlijk voor de goal te komen. Aan het eind van de 1e helft volgt de beloning voor het goede spel als Danny een vrije trap scherp aansnijdt en de inlopende Coen de 1-0 binnen kopt. Helaas kunnen we de rust niet halen met een  voorsprong want ook VVA ’71 scoort uit een indraaiende vrije trap, waarbij uiteindelijk niemand de bal raakt, waar door keeper  Laurens wel op gerekend wordt, 1-1. Geen man overboord, want we spelen goed en gaan zeker meer kansen krijgen. De eerste minuut na rust is gelijk spectaculair. Eerst speelt Coen zich vrij voor de keeper, maar hij redt uitstekend. En in de tegenstoot raakt VVA ’71 vervolgens de lat, waarbij Woudenberg weer goed weg komt. De mooiste aanval van de middag volgt niet veel later, waarbij Woudenberg de bal vanaf de rechtsachter positie via het hele middenveld bij de linksvoor weet te krijgen en spits Rick deze voorzet van Loek in de touwen werkt 2-1. Er is nog een lange tijd te gaan er het is razend spannend, want elke week complimenten voor het goede spel  maar geen punten, is wel een beetje zuur. Woudenberg kan niet meer doordrukken, maar gelukkig geeft het hele team 100% zodat ook VVA ’71 niet meer tot doelpunten komt. Een prachtige overwinning, door goed spel en een uitstekende wedstrijdmentaliteit binnen gesleept. Top! Na 10 wedstrijden hebben we 4x punten behaald, maar ook tegen super sterke tegenstanders als DEV C1 en kampioen DVSU C1 werd er naar vermogen goed gepresteerd en ondanks de geleden nederlagen waren dit ook echte wedstrijden op het scherpst van de snede. Het team wordt nog elke week beter en zal dat ook gaan laten zien in de voorjaarscompetitie.