Woudenberg 8 - Veenendaal 5

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

11 januari 2014 13:00

J. Hoekstra

Op zaterdag 11 januari stond de belangrijke competitiewedstrijd tegen Veenendaal op het programma. De competitie ligt qua punten dicht bij elkaar, al is er een behoorlijk verschil in het aantal gespeelde wedstrijden. Al snel kijken we dan naar het aantal verliespunten. Veenendaal heeft er 1 minder, een belangrijke pot voor ons dus.

Leider Chris zette de basiself neer in de kleedkamer. Sander speelde weer linkshalf, Ronald speelde als voorstopper.

Meteen na de aftrap werd duidelijk dat dit een lastige wedstrijd zou worden. Veenendaal heeft veel ervaren spelers, die goed konden combineren. Het leek gelijk op te gaan. Veenendaal nam het initiatief, Woudenberg verdedigde goed. Verrassend genoeg kwamen we vrij snel op voorsprong. Een uitbraak van Tom kon gekeerd worden door de keeper. Uit de corner die daaruit volgde ontstond er een scrimmage, waaruit Jeroen met een omhaal scoorde. Een prima goal! 1-0!

Het laatste deel van de tweede helft drong Veenendaal nog meer aan, maar de verdediging stond goed. Verdediger Dennis wist een doelpoging, na een verkeerde uittrap van Erik. de bal perfect net voor de doellijn over te koppen. Met de 1-0 voorsprong gingen we de rust in.

De wissels mochten de tweede helft starten, o.a. Wesley en Khalid maakten hun opwachting. Het ging wederom gelijk op. Helaas wist Veenendaal uit een corner goed te scoren. 1-1.

De wedstrijd leek toen op slot te zitten. Beide partijen creëerden weinig kansen. Totdat leider Chris het weer omzette. Willem en Frank kwamen er weer in en meteen was er meer druk naar voren. Helaas wisten we de vele mogelijkheden niet om te zetten in kansen (veel verkeerde paasjes) en de enige echte kans die we kregen werd door Tom helaas gemist.

Zo bleef deze wedstrijd op 1-1. Misschien wel terecht, al hadden we toch echt de drie punten nog binnen kunnen halen. Op naar de Vogels volgende week!