Valleivogels 8 - Woudenberg 8

Assist: Anoniem

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

18 januari 2014 12:30

Na het gelijke spel vorige week thuis tegen Veenendaal 5 (1-1) blijft Woudenberg 8 meedoen in de strijd om de titel. De nummers 1 en 2 kwamen tegen elkaar in actie, waarin koploper GVVV 9 het thuisduel met 2-1 won van Veenendaal 5. Komende zaterdag staat de return van deze confrontatie op het programma. Woudenberg speelde zaterdag bij Valleivogels. De thuiswedstrijd werd op 7 december met 4-0 gewonnen. Alle doelpunten kwamen op naam van Tom.

Er waren enkele omzettingen binnen het team voor het duel met Valleivogels 8. Chris, Tom, Jeroen en onze nieuwe aanwinst tijdens de wintertransferperiode Erik ter Maaten, zagen vanaf de kant dat de rood-witte formatie al vroeg op een 1-0 voorsprong kwam. Dit bleek overigens het enige gevaar te zijn in de eerste helft. Foutieve inspeelballen en het onrustig spel van de Woudenbergers leverde wel diverse aanvallen op, maar geen treffers. Gelukkig vlak voor de rust de 1-1 gelijkmaker. Een voorzet van Tom werd hard binnen geschoten door Willem.

In het tweede bedrijf speelden we een betere helft. Er waren goede combinaties en met het aantal kansen leek er een goed resultaat in te zetten. Na 6 jaar afwezigheid in competitieverband speelde Erik ter Maaten de gehele tweede helft mee en bij zijn rentree in Scherpenzeel was de aanvaller betrokken bij de 1-2 voorsprong. Erik werd onderuit gehaald en dat betekende een strafschop, welke benut werd door voornaamgenoot Van der Linden, 1-2.

We kwamen goed weg, nadat een vrije trap van Valleivogels de lat toucheerde. Op het middenveld bracht Mark het lederen projectiel in de voeten van Erik v. E. die het duel op slot gooide met een 1-3 eindresultaat. Een belangrijke overwinning om ons te richten op een spannende tweede seizoenshelft, waarin het nog helemaal mogelijk is om als lijstaanvoerder te gaan eindigen in deze competitie.

De komende twee zaterdagen het tweeluik met hekkensluiter Roda’46 12. Eerst op 25 januari de thuisontmoeting om 14:00 uur. De return in Leusden volgt 1 februari om 15:00 uur. Overigens wonnen de Leusdenaren dit weekend voor het eerst een competitiewedstrijd dit seizoen. VRC 9 was het slachtoffer met een 3-1 eindstand.