Woudenberg JO15-2 - Delta Sports C3

25 januari 2014 11:30

Jan Fluit

Sterk begin voorjaarcompetitie

Na een verdienstelijke eerste seizoenshelft waarin werd afgesloten met een keurige 9e plaats is de C2 nu ingedeeld in een grote poule (veel voetballen dus) bij een aantal interessante tegenstanders. Eén ervan is van daag te gast op ons prachtige sportpark. We spelen zelfs op ons strakke hoofdveld van natuurgras, heerlijk. Delta Sports C3 is tweede geëindigd in de 3eklasse en wil vaker echte tegenstand ondervinden. Die krijgen ze vandaag want de C2 heeft veel bijgeleerd in 2013 en wil meteen vol gas geven in 2014. Delta Sports probeert zorgvuldig op te bouwen en niet zomaar te bal naar voren te schieten. Toch weet Woudenberg hier goed raad mee, want fysiek treffen we eindelijk een gelijkwaardige tegenstander. In de 11e minuut countert Woudenberg via meerdere schijven naar de Houtense goalie toe. Waar Rick nog op de uitstekende keeper stuit weet Kevin in de rebound het net wel te vinden 1-0. Vast zetten deze ploeg, elkaar hard en zuiver aanspelen en dit beloofd een mooie middag te worden. De verder uitstekende keeper verslikt zich even later in Rick die de 2-0 aantekent. Toch komt ook Delta Sports af en toe gevaarlijk door en in één van die aanvallen is het de krachtige Houtense middenvelder die de aansluitingstreffer maakt 2-1. Gelukkig stelt Woudenberg snel orde op zaken en bedient Rick de meegelopen Loek en leidt Woudenberg weer met 3-1. Als Woudenberg scherp blijft kan het niet anders dan dat het een grotere overwinning wordt. Eigenlijk doen we alles goed alleen blijft de afronding vandaag onder de maat. Vele grote kansen en zelfs een penalty zijn niet aan de geel-zwarten besteed, dus blijft er spanning op het duel staan. Dat de aansluitingstreffer niet valt is de verdienste van de sterk keepende Laurens. Door het niet benutten van de kansen loopt de frustratie op bij een aantal spelers, zodat we het einde van de wedstrijd uiteindelijk met negen man halen. Maar uiteindelijke behalen we een dik verdiende overwinning, waarin Woudenberg laat zien dat het ook in deze competitie weer een goed figuur slaat. Volgende week een pittige tegenstander, Zeist C1. Maar het vertrouwen is weer gegroeid, want we kunnen nog veel beter.