Woudenberg JO15-2 - Aurora C1

15 februari 2014 11:30

Eddy Kramer

Complimenten ondanks verlies

Woudenberg gaat vandaag proberen de koploper pootje te lichten. Dat moet dan gebeuren met wat invallers uit de C3 en C1, vanwege vier afwezigen i.v.m. vakantie. Aurora is dik kampioen geworden in de 3e klasse en wil dit kunstje herhalen in de 2e klasse. Qua lengte ziet het er in ieder geval imponerend uit. Het begin gaat gelijk op, maar al snel blijkt dat Aurora super degelijk in elkaar zit. De grote dispensatiespeler (B-junior) heerst als een vorst achterin, waar Woudenberg duidelijk aan moet wennen. En op het middenveld/aanval loopt een speler die vandaag eigenlijk in zijn eentje het verschil maakt. Met zijn vijf doelpunten is hij ongrijpbaar voor onze jongens. HeHjjjdt verschil maakt hij vooral met zijn schijnbewegingen en versnelling. Genoeg over de tegenstander, want ondanks deze speler wordt het een heerlijke wedstrijd, waarin Woudenberg bij vlagen uitstekend combineert en regelmatig gevaarlijk door komt. Na een 0-2 achterstand biedt Coen Pepijn de kans de achterstand te verkleinen. Met een schot in de korte hoek laat Pepijn zien lekker in de wedstrijd te zitten. En net als alle andere jongens knokt ook hij zich leeg om de fysiek sterke tegenstander vandaag bij te kunnen benen. Ook Tom speelt een hierin een belangrijke rol door veel te corrigeren en met goede oplossingen te komen. Na de 1-3 zet Woudenberg weer vol aan en de derde opeenvolgende kans op rij wordt op slag van rust snoeihard in de kruising geschoten door Coen 2-3. Een speciale opdracht voor onze “veldspeler”  Laurens in de 2e helft is om met zijn kracht en power de handige spelbepaler uit te schakelen. Dat lukt twintig minuten heel goed, en eigenlijk verdient Woudenberg op dit moment de gelijkmaker vanwege het vloeiende spel in deze sterke fase. Je krijgt niet altijd wat je verdient, mede door de kwaliteit van de tegenstander. De Aurora uitblinker weet nog twee keer aan de aandacht te ontsnappen en de eindstand te bepalen op 2-5. Maar ondanks dit verlies was het voetbal hartverwarmend en mag ons grotendeels 1e jaars team terugkijken op een prima wedstrijd. Complimenten voor de uitstekend leidende scheidsrechter Eddy Kramer.