Aurora C1 - Woudenberg JO15-2

... (kopbal)

C-junioren zaterdag, C2, 2e klasse 39

1 maart 2014 12:15

Verdienstelijke pot in de klei

Voor de tweede keer in twee weken treden de geel-zwarten aan tegen koploper Aurora C1. Traden de jongens twee weken terug nog aan met wat invallers uit de C1, vandaag deden we geheel met ons eigen team. Met de 5-2 thuisnederlaag nog in het achterhoofd begonnen we scherp aan de wedstrijd. Het kleiveld was zwaar en moeilijk te bespelen. De sterke punten van Aurora waren ook bekend, een supergoeie middenvelder en een B-speler om de boel achterin dicht te houden. Woudenberg voetbalt in de 1e helft aardig mee. Er is een klein veldoverwicht voor Aurora, maar met goed teamwerk kunnen de meeste aanvallen onschadelijk worden gemaakt. De rust wordt bereikt met een 1-0 achterstand, (doelpunt uit een scrimmage) zodat er nog wat mogelijk is de 2e helft. Zelf gevaarlijk worden is moeilijk vandaag omdat de sterke verdedigers vandaag in het voordeel zijn ten opzichte de fysiek mindere Woudenbergers. Toch keren de kansen plotseling als tien minuten voor tijd Rick over rechts doorbreekt en de grote laatste man hem hard neerhaalt. De terechte gele kaart en tien minuten tijdstraf die dit oplevert verandert het spelbeeld volledig. Woudenberg ruikt kansen en perst er een slotoffensief uit. We zijn enkele keren dichtbij, maar weten de keeper vandaag net niet te passeren. Woudenberg voelt zich ook enkele keren benadeeld door de grensrechter (die iets te graag wil winnen), maar gelukkig houdt de scheidsrechter het redelijk onder controle. Het zegt eigenlijk genoeg over hoe spannend het was. Toch moet je altijd alleen naar jezelf kijken en je niet afreageren op de leiding of medespelers als het tegen zit, want je haalt er vaak alleen jezelf mee uit de wedstrijd. Diep in blessuretijd valt de beslissende 2-0. De opluchting is groot aan Aurora kant, want het had zo maar mis kunnen gaan voor de koploper tegen knokploeg Woudenberg.  Met de uitslag valt te leven, gelukkig ook met de inzet van de Woudenbergers.