DOSC C3 - Woudenberg JO15-2

C-junioren zaterdag, C2, 2e klasse 39

8 maart 2014 12:15

Koploper maatje te groot

Het is een prachtige zaterdag en onze jongens mogen het wederom opnemen tegen de koploper, ditmaal DOSC C3. De C-lichting van Dosc is een sterke, waarbij de C1 t/m C3 allen goed meedraaien in de 2e klasse. Wij treffen helaas weer een volledig 2e jaars team, met heel veel fysiek. 5 jongens zouden zeker niet misstaan in de B, of zijn de Woudenbergse jongens gewoon zo klein? Het wordt een wedstrijd van vooral proberen tegen te houden en als er wat ruimte ontstaat zelf aan combineren toe te komen. Dat gaat eigenlijk heel behoorlijk, tot 5 minuten voor rust als keeper Laurens de bal door de felle zon niet helemaal goed beoordeeld 1-0. De 2-0 op slag van rust is jammer, zeker omdat er ook een overtreding aan vooraf gaat, rusten met een 2-0 achterstand dus. De jongens zien ook in dat het helemaal niet slecht gaat en de spirit blijft prima. Na tien minuten in de 2e helft breekt Woudenberg zelfs door de defensie van de mannen uit Den Dolder en Danny rond de goede aanval af met een afstandsschot 2-1. Zoals eigenlijk in alle wedstrijden heeft Woudenberg voetballend gezien weer een sterkere fase waarbij er goed gecombineerd wordt. De 2e helft is daarom het aanzien meer dan waard, waarbij er pas tegen het einde van de wedstrijd een onoverbrugbaar verschilt ontstaat door een aantal ongelukkige tegendoelpunten. De wedstrijd eindigt bij een 5-1 stand. Woudenberg heeft alles gegeven, zich volledig leeg gespeeld tegen de grote knapen van Dosc (zie foto’s) en kan met opgeheven hoofd het veld verlaten. Als we goed geïnformeerd zijn is de volgende tegenstander, Saestum C2,  fysiek  wat minder, maar technisch erg vaardig. We zullen zien of ons dat wat beter ligt.