Woudenberg JO15-2 - DOSC C3

29 maart 2014 15:00

Jan Fluit

Groeiende vorm Woudenberg

Na de goede oefenwedstrijd van afgelopen maandag stapt de C2 vol zelfvertrouwen het veld op om het op te nemen tegen koploper Dosc. Uit werd verdienstelijk tegenstand geboden en pas in de slotfase verloren. Maar dit veredelde B-team met al zijn grote kerels is in het begin moeilijk af te stoppen. Als we even niet bij de les zijn en te veel ruimte weggeven stomen de mannen uit Den Dolder richting onze goal. Van de drie kansen die Dosc in de beginfase krijgt weten ze er één te benutten, mede door goed keeperswerk van Laurens. Dosc is dan wel groot, maar Woudenberg is, na deze beginfase, toch echt beter dan Dosc en weet de tegenstander ver terug te dringen. Uit een verre uittrap weet Jordy goed door te zetten en brengt Woudenberg op gelijke hoogte 1-1. Dosc is de weg een beetje kwijt en Woudenberg zet goed door. Coen ziet Loek de diepte zoeken en Loek blijft cool en zoekt de verre hoek 2-1. Na een moeilijk begin staan we gewoon voor tegen de koploper. De tweede helft gaat Dosc er vol voor, want zij willen kampioen worden. Halverwege lijkt dat te lukken als ze een penalty krijgen. Deze wordt echter uitstekend gestopt door Laurens. Woudenberg is heel dichtbij de 3-1 als Glenn in de counter zijn puntje onder een hoge bal krijgt, maar de bal hobbelt centimeters langs de goal. De gelukkigste gaat winnen vandaag, zoveel is duidelijk. En de gelukkigste is vandaag helaas toch Dosc. Eerst profiteert de razendsnelle linksbuiten van wat ruimte en vlak voor tijd, als de druk nog wat toeneemt, prikt de aanstaand kampioen toch ook de 2-3 nog binnen. De koploper moest tot het gaatje gaan vandaag en Woudenberg stapt met een katterig gevoel van het veld. Maar eigenlijk waren er geen verliezers op deze prachtig mooie warme dag.