VRC C1 - Woudenberg JO15-1

C-junioren, C1, Groep 1 08

23 augustus 2014 9:15

Soffner, J.F.

Stroeve winst in eerste bekerontmoeting.

Midden in de vakantie treedt de C1 al aan voor de beker tegen VRC C1. Om 09.15 uur wordt er afgetrapt tussen VRC en Woudenberg. Sommigen komen rechtstreeks van vakantie, maar uiteraard gaan alle koppies snel in dezelfde richting en probeert Woudenberg tot verzorgd voetbal te komen. Dat lukt vooralsnog maar moeizaam gezien het grote aantal onzorgvuldige passes. Toch creëert Woudenberg een overwicht omdat VRC ook nog niet helemaal in goede doen is. De doelpunten vallen als Woudenberg bij vlagen goed druk zet en VRC hier geen raad mee weet. Voor de rust vallen er drie prima goals en achterin wordt niets weggegeven. Nu nog wat dominanter spel  en de overwinning gaat hoger uitvallen. De tweede helft begint goed maar de doelpunten vallen nog niet. Na tien minuten schakelt VRC over op wat fysieker spel en knokt zich hierdoor in de wedstrijd. Ook de goal die ze maken door goed doorzetten over rechts helpt ze hierbij. De controle is even weg bij Woudenberg en beide ploegen krijgen nu kansen op meer doelpunten in de open wedstrijd. Vlak voor tijd maakt VRC zelfs de aansluitingstreffer, omdat Woudenberg verzuimt verder afstand te nemen. Woudenberg wint uiteindelijk verdiend deze 1e wedstrijd, welke een aantal aanknopingpunten oplevert, maar zeker ook verbeterpunten laat zien. Woensdag de tweedebekerwedstrijd tegen 3e divisionist DOVO C1. We zijn benieuwd.