Woudenberg JO15-1 - DOVO C1

C-junioren, C1, Groep 1 08

27 augustus 2014 18:45

Osrouti, M. el

Gelijkspel tegen 3e divisionist DOVO!

Na de stroeve eerste pot tegen VRC volgde vanavond de tweede bekerwedstrijd tegen Dovo C1. Tegen zo’n tegenstander (3e divisie) moet je wel scherp zijn, maar dat hoef je onze jongens gelukkig niet te vertellen. Vanaf de 1e minuut speelt Woudenberg scherp en geconcentreerd en krijgt het ook twee goede mogelijkheden. Doelpunten blijven helaas nog uit, maar de geel-zwarten zitten lekker in de wedstrijd. Pas de laatste tien minuten van de 1e helft wordt DOVO wat sterker, waarbij de sterke spits van de rooien twee keer de trekker over kan halen. De eerste wordt knap gepareerd door Laurens en de tweede eindigt op de paal. De rust wordt bereikt met een 0-0 stand. Alleen als Woudenberg deze teamspirit vast kan houden maken we een kans tegen DOVO. De dauw komt op het veld waardoor de bal wat lekkerder rolt, maar het belangrijkste is dat Woudenberg ook in de tweede uitstekend voor de dag komt. Na 6 minuten in de tweede helft komen we zelfs op een 1-0 voorsprong. Een combinatie via Alec en Joost (randje buitenspel) strandt eerst nog op de goalie van DOVO, maar in de rebound lobt Alec de bal prachtig in het doel. Helaas staat het een minuut later alweer gelijk als een DOVO speler profiteert van wat geboden ruimte en hard en laag inschiet. DOVO zet aan want het is eigenlijk aan haar stand verplicht deze wedstrijd te winnen. Maar Woudenberg geeft geen krimp en is minstens zo gevaarlijk als de gasten. Het is nog even billen knijpen met het slotoffensief van DOVO, maar de grootste kans krijgen we zelf ver in de blessuretijd. Een diepe bal valt precies goed voor Jesse, maar hij wordt onreglementair gestuit door de zeer ver uit zijn doel gekomen keeper. Was dit geen rood? De keeper redt hier wel zijn team mee en de scheidsrechter laat het verder bij een vrije trap. Jammer, maar al met al een uitstekende wedstrijd van Woudenberg zijde met een prima resultaat. Een groot compliment voor het vertoonde spel en de bereidheid van alle spelers de foutjes van medespelers te corrigeren. Vasthouden deze spirit, want zaterdag wacht er weer zo’n pittig potje, ditmaal tegen de blauwen uit Veenendaal.