Woudenberg JO15-1 - GVVV C1

30 augustus 2014 12:00

Smit, L.

Uitstekend veldspel tegen GVVV

Vandaag de laatste bekerwedstrijd tegen GVVV C1. Met een monsteroverwinning kunnen we ons nog plaatsen voor de volgende bekerronde, maar de tegenstander vandaag is wederom een 3e divisie club, GVVV C1. Het nieuwe doel is daarom ons meten met deze sterke ploeg en zien of het gelijkspel van afgelopen woensdag tegen DOVO C1 geen incident was. En eerlijk gezegd gaat het misschien nog wel beter dan tegen DOVO want de eerste 25 minuten is er maar één ploeg die voetbalt, Woudenberg C1. We hebben denk ik 80% balbezit en GVVV kan voorlopig alleen maar tegenhouden. Er ontbreekt maar één element in het spel, een doelpunt. Maak je die goal dan wordt het helemaal interessant, maar de blauwen zijn natuurlijk geen koekenbakkers en staan achterin wel als een huis. Het is dan misschien voornamelijk op fysieke kracht gebaseerd achterin, maar hoe hoger ploegen spelen des te meer fysiek ze inbrengen. En op het moment dat Woudenberg even iets minder fel op de bal verdedigt is GVVV ook nog eens dodelijk effectief met een prima afstandsschot. Rust 0-1. Vijf minuten na rust goed doorzetten van GVVV 0-2. Wedstrijd gespeeld? Toch niet. De ruimtes worden wel groter door vermoeidheid aan beide kanten en vaak zie je dan dat de fysiek sterkste ploeg het verschil gaat maken. Maar ook Woudenberg heeft kwaliteit als de ruimtes iets groter worden. Halverwege de 2e helft breekt Jesse door richting het GVVV doel en hij rondt werkelijk fantastisch af met een schot in de kruising. Het is weer een wedstrijd en beide ploegen moeten voor de 3e keer deze week tot het gaatje gaan. GVVV loopt weer uit door een afstandsschot, maar Woudenberg kruipt wederom dichterbij door een toegekende penalty. Roefat wordt in de rug gelopen en Luuk schiet de strafschop binnen 2-3. Alles of niks de laatste vijf minuten. Nog één schot van Thijs vlak voor tijd, net naast. In de blessuretijd maakt GVVV het af 2-4. Wederom een krappe prestatie waarin we ditmaal net aan de verkeerde kant van de score bleven tegen een sterk GVVV. Als de doelpunten iets makkelijker zouden vallen, doe je zo’n sterke ploeg meer pijn. Qua veldspel was het in ieder geval mooi om te zien voor de vele toeschouwers. Nog een keer oefenen deze week en dan zaterdag voor de competitie. We weten in ieder geval wat het is om tegen sterke tegenstanders te spelen. En dat komt goed van pas want in onze sterke 1e klasse lopen ook een aantal ploegen rond die het niveau van de Veenendaalse ploegen aantikken.