Woudenberg JO15-1 - Hooglanderveen C1

6 september 2014 12:30

Sesink Clee, A.

Goede 1e overwinning

Na de onverwacht sterke tegenstand van VVZ ’49 in de oefenwedstrijd van afgelopen woensdag stonden we nu scherp aan de start voor de 1e competitiewedstrijd tegen Hooglanderveen C1. Als we goed geïnformeerd zijn één van de mindere broeders uit onze sterke 1e klasse. Het streven is het niveau dat we tegen DOVO C1 en GVVV C1 haalden te benaderen. Zo goed wordt het helaas niet, maar het is wel ruim voldoende Hooglanderveen eronder te houden. Een snelle goal van Joost helpt ons goed op weg. De gretigheid druipt eraf bij de jongens en er volgt een omsingeling van 35 minuten. Het verschil wordt pas laat in de 1e helft gemaakt, maar de goals zijn fraai. Ook de 2e helft is het eenrichtingsverkeer met als gevolg dat keeper Laurens wederom niets te doen heeft. Het spel wordt iets slordiger en de frisheid verdwijnt bij een aantal spelers. Woudenberg weet nog tweemaal het net te vinden en is genadig voor de gasten. Een lekkere 1e overwinning met redelijk verzorgd spel, een aantal ragfijne aanvallen en een goede teamspirit. Vergis je niet want de verwachting is dat alle volgende tegenstanders veel beter voor de dag zullen komen. Maandag extra aan de conditie werken in het mulle zand en zaterdag het gas er weer op tegen DOSC.