VVZA E2 - Woudenberg E1

Anoniem (intikker)

E-pupillen, E1, Groep 2 56

6 september 2014 10:00

Eindelijk kon de E1 van Woudenberg van start met een echte wedstrijd. VVZA E2 was de eerste tegenstander in het bekertoernooi. Op de prachtig gelegen velden van VVZA werd om 10 uur afgetrapt.
    Afgesproken was dat we het goede spel van de tweede helft tegen MSV '19 gelijk zouden doorzetten in deze wedstrijd. Een opdracht die heel goed door de mannen werd uitgevoerd. De Zeehelden uit Amersfoort werden gelijk onder druk gezet en na 4 minuten resulteerde dit in het eerste doelpunt voor Woudenberg. Ricardo, deze wedstrijd onze aanvoerder, gaf het goede voorbeeld en scoorde vanaf afstand de 0-1.
    Dat de snelle voorsprong ook gevolgen heeft voor het spel werd al snel duidelijk. Hoewel het aanvallend allemaal pico bello verzorgd was werd er soms vergeten te verdedigen. En ja als je dat vergeet kom je onherroepelijk in de problemen. Na 15 minuten scoorde VVZA een onverwachte gelijkmaker.. Bij een snelle uitval werd de Geel Zwarte brigade verrast en stond het tegen de verhoudingen in 1-1.

De eerste winst van dit seizoen is dat met deze tegenslag uitstekend werd omgegaan. Nog geen 2 minuten na de gelijkmaker legde Bjorn aan voor een mooi afstandsschot. Vanaf de middenlijn poeierde Bjorn de bal richting doel. Doordat de bal werd aangeraakt door een Amersfoortse speler stond de keeper op het verkeerde been en vloog de bal het doel in.
    Gestimuleerd door deze mooie treffer gingen de mannen op zoek naar meer. En het doel werd al snel weer gevonden. Direct na aftrap
    veroverde Ricardo de bal en met een mooie steekpass zette hij Sam vrij voor de keer. Sam faalde niet en zette de E1 op een 3-1 voorsprong.
    Deze voorsprong werd vastgehouden tot aan de rust. In de rust werd nog even de nadruk gelegd om niet te vergeten te verdedigen en aanvallend vooral zo door te gaan.

Na rust een zelfde spelbeeld. Woudenberg de bovenliggende partij. Na 5 minuten resulteerde het overwicht in een 4e doelpunt. Milan zetten vanaf rechts de bal voor waarna Chris de keeper het nakijken gaf.
    Vanaf dat moment werd het spel slordiger. Iedereen probeerde om zelf een doelpunt te maken en van alle afstanden werd geprobeerd de keeper te verschalken.
    Maar als het iets minder gaat zijn er gelukkig altijd spelers die opstaan en het voortouw nemen. Philip zette zijn medespelers op hun plaats en was bij uitvallen van VVZA altijd de man die het gevaar voorkwam door goed te verdedigen. Hierdoor was Philip deze wedstrijd de man van de wedstrijd.

Met nog 10 minuten te gaan was het Tom die uitstekend een schot van de tegenstander tegenhield en gelijk met een uittrap Sam bediende. Sam twijfelde niet en schoot de eindstand van 5-1 op het scorebord.

De eerste bekerwedstrijd heeft ons dus een mooie overwinning opgeleverd. Het aanvalsspel zag er goed uit maar we moeten blijven oppassen niet te enthousiast naar voren te lopen. Betere tegenstanders zullen gebruik maken van de ruimte die er dan ontstaat.

Volgende week geen wedstrijd maar 20 september 2014 gaan we op bezoek in Cothen voor de 1e competitiewedstrijd.