DOSC C1 - Woudenberg JO15-1

13 september 2014 11:00

Yildirim, M.

Een goed vervolg

Na de relatief gemakkelijke overwinning van vorige week volgt vandaag een echte test. Een wedstrijd tegen DOSC C1, een bekende ploeg van eerdere jaren met goed voetbal en veel fysieke kracht. In de praktijk blijkt deze analyse goed te kloppen. Wat gaat Woudenberg hier tegenover stellen? De gebruikelijke punten, verdedigend kort dekken en in balbezit de vrije man vinden zoeken. Het begint meteen goed want na een minuut weet Roefat een voorzet van Alec al tot doelpunt te promoveren. In de periode die volgt neemt Dosc langzaam het initiatief over. Maar zoals gezegd is het tegen de geel-zwarten lastig voetballen want er wordt geen metertje cadeau gedaan. De teamspirit is weer uitstekend en vlak voor rust valt ook de 0-2. Goed doorzetten van Alec brengt de bal bij Jesse, die koelbloedig afrondt. En als het op de belangrijke momenten ook meezit, bal binnenkant paal eruit bij 0-1 en vrije doortocht net na rust slecht afgemaakt, dan speel je een gewonnen wedstrijd. Dosc probeert het nog met 1 op 1, maar Woudenberg staat vandaag goed in positie en Dosc wordt nauwelijks nog gevaarlijk. De aanvallen van Woudenberg zijn wel scherp en tien minuten voor tijd maakt Joost aan alle onzekerheid, als daar al sprake van was, een einde door uit een passje van Luuk te scoren. Een verdiende overwinning tegen een tegenstander die zeker snel gaat stijgen op de ranglijst. Niet gemakzuchtig worden nu, want alle ploegen kunnen van elkaar winnen. Volgende week weer een mooie pot tegen Hoogland C1.