Woudenberg JO15-1 - Hoogland C1

20 september 2014 12:00

Kamerbeek, T.

Topper (nog) onbeslist

In de tweede thuiswedstrijd van het jaar staat er een (onverwachte) topper op het programma. Woudenberg deelt namelijk de koppositie met het op bezoek komende Hoogland C1. Weer een test om te kijken waar we staan. We beginnen weer goed aan de wedstrijd en weten zowel door het midden als over de flanken gevaarlijk te worden. In het spel van Hoogland zijn twee spelers bepalend, de sterke laatste man met zijn lange ballen en de evenzo sterke spits. Door een slippertje in de Woudenberg defensie moeten we na zeven minuten dan eindelijk de eerste tegengoal van de competitie incasseren. Woudenberg heeft het even moeilijk nu want Hoogland is geen verkeerde ploeg. De jongens pakken toch snel de draad weer op en de 1-1 van Luuk valt al snel na goed voorbereidend werk van Jesse. Ook bij de volgende goal van Hoogland is het een kwestie van te laat het gevaar van de situatie erkennen van meerdere spelers zodat  de Hoogland spits een hoge bal attent koppend kan binnenwerken. Maar ook deze tegenslag komen we weer snel te boven door een snelle aanval over links, voorzet Nick en goal Joost 2-2. Dan barst “letterlijk” het onweer los en moeten we uit veiligheidsoverwegingen snel dekking zoeken. Na een kwartiertje rust wordt er hervat met de laatste twee minuten van de eerste helft. Het onweer lijkt weggetrokken maar de regen gutst zo hard naar beneden dat alle straten in Woudenberg onder lopen. Ons gras hoofdveld geeft echter geen krimp en in deze stromende regen komt Woudenberg alsnog op voorsprong 3-2. Gelijk door met de tweede helft, maar na een aantal minuten weer snel naar binnen voor het onweer. De wind is gaan liggen en we hebben de pech dat de onweersbui ruim een uur boven Woudenberg blijft hangen. De scheidsrechter moet daarom helaas besluiten de wedstrijd definitief te staken. Jammer want het gevoel was goed na terugkomst van twee keer een achterstand. De wedstrijd wordt hopelijk snel uitgespeeld zodat we weer gelijk lopen met de ander ploegen. Nu eerst volgende week tegen het sterk AFC Quick 1890 C1.