VOP 7 - Woudenberg 8

Anoniem (penalty)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

20 september 2014 12:30

In de tweede uitduel op rij in de competitie werd er in Amersfoort de eerste overwinning van het seizoen geboekt. Bij VOP 7 was er een 2-1 ruststand. Frank bracht na een goede pass van Erik v. E. de openingstreffer door alleen op de doelman af te lopen en het lederen projectiel binnen wist te werken.

De scheidsrechter wist in het eerste duel zijn stempel te drukken. Na twee overtredingen op Jeroen en Dennis rond de middellijn, mocht de thuisploeg verder spelen. Uit buitenspelpositie kwam VOP op een onterechte 1-1 gelijkmaker. Een fout van Woudenberg leverde iets later zelfs de 2-1 tussenstand op.

Toch kreeg het achtste heel wat mogelijkheden. Enkele schoten van o.a. Erik v. E., Willem, Frank, Ronald (kopbal net naast) en Jeroen (lat). In het tweede bedrijf werd orde op zaken gesteld. De doelman van VOP schoot de bal zo in de voeten van Frank. Na zijn aanname kon de aanvaller de 2-2 binnen werken.

Opnieuw bleef de uitploeg kansen creëren. Alex raakte na een goede actie de lat. Uiteindelijk bracht Willem de 2-3 en benutte Erik v.d. L. een strafschop, 2-4. Richting het einde van de wedstrijd bepaalde Willem, op aangeven van Jeroen, de eindstand op 2-5.

Met vier punten, na de knappe 2-2 tegen Veenendaal vorige week, is het team goed begonnen aan het seizoen. Komende zaterdag tegen Valleivogels 9, het team dat we twee weken geleden tegen kwamen voor de beker (2-6 verlies). We kunnen ons opmaken voor een lastig thuisduel. Aanvang 15:00 uur.