VRC D5 - Woudenberg D4

VRC D5

D-pupillen zaterdag, D4, 4e klasse 27

20 september 2014 8:30

Na afgelopen dinsdag een leuke en leerzame oefenwedstrijd te hebben gehad tegen Scherpenzeel D2 die in de mooie uitslag van 5-5 eindigde hadden we vandaag het vizier op VRC gezet.

Het vroege tijdstip zorgde ervoor dat iedereen fris aan de start verscheen.
    Het was tevens de eerste competitie wedstrijd voor Gaime die dinsdag had laten zien dat hij het echte werk wel aankon.

We startten met een gelijkopgaande wedstrijd waarbij we best goed met balbezit omgingen. Het gras was helaas wat te hoog voor ons waardoor we de bal niet genoeg snelheid konden geven en deze vaak bij de tegenstander belandde. De omschakeling van aanval naar verdediging ging niet vlekkeloos. VRC beschikt over een behendige linkshalf die vaak uit de rug van onze middenvelders kon vertrekken om een mooie voorzet af te geven.

Wij kregen voorin niet al te veel kansen en met de rust stonden we met 3-0 achter. De jongens hebben beloofd om minder naar de wedstrijd te kijken en zelf mee te doen en dat zorgde in de tweede helft voor een betere veldbezetting en een paar kansen waarbij de grootste kansen voor Menno en Ryan waren. De tegenstander kreeg helaas iets meer ruimte en wisten er nog 3 te maken.
    De wedstrijd eindigde in een 6-0 nederlaag maar bood wel perspectief voor de komende wedstrijden.
    Deze week gaan we goed trainen op meeverdedigen en het geven van een strakke pass.