Quick 1890 AFC C1 - Woudenberg JO15-1

27 september 2014 12:30

Groot, B.A. de

Woudenberg heeft het niet

Woudenberg treft vandaag het sterke AFC Quick 1890 C1, één van de kampioenskandidaten. Het belooft een moeilijke middag te worden en dat wordt het ook. Deels door het goede spel van de Amersfoorters, maar zeer zeker ook door een mindere dag van onze boys. Het grote verschil zit ‘m vandaag vooral in het fysieke gedeelte. Er mag namelijk heel veel van de scheidsrechter en daar heeft Quick vandaag het meeste voordeel bij. Zij maken net even wat vaker een kleine overtreding dan Woudenberg, waardoor we niet lekker in ons spel komen. Het is lange tijd een vrij vlakke wedstrijd, maar net op de momenten dat er wat te halen valt geeft Quick beter thuis dan Woudenberg. Het jammere is dat in de blessuretijd van de eerste helft ook de 2-0 al valt, zodat het een hele moeilijke opgave wordt, als we nog wat willen vandaag. De schroom wordt in ieder geval wel afgegooid de tweede helft maar echt dichtbij komen we nog niet. Quick gaat onverstoorbaar door met hun stevige, maar ook verzorgde spel en laat het verschil nog verder oplopen door in de laatste minuten nog drie keer te scoren. De conclusie is dat we verdiend verloren hebben, de uitslag wel wat geflatteerd is, maar ook dat we er met een betere vorm, scherpte en beleving een spannendere wedstrijd van hadden kunnen maken. Maar goed, beter 1x keer met 5-0 verliezen dan 5x met 1-0. Zaterdag komt koploper Delta Sports ’95 C1 naar Sportpark De Grift en maandag oefenen we nog tegen de koploper uit de hoofdklasse ASC Nieuwland C1. Een zware opgave, maar ook Dovo C1 staat inmiddels bovenaan in de 3e divisie, en die kwamen met een 1-1 gelijkspel goed weg bij ons. Dus terug naar de basis, dichter bij elkaar spelen zodat we de foutjes van elkaar goed kunnen corrigeren en de bal goed rond laten gaan.