De eerste punten zijn binnen.

VRC F8

Anoniem (solo)
    Anoniem (schot)

F-pupillen zaterdag, F7, 7e klasse 38

4 oktober 2014 10:00

Jeffrey Prins

Zaterdag 4 oktober, veel mensen vieren vandaag dierendag. Voor de F7 hadden we iets anders op het programma staan. Vandaag gaan we onze eerste overwinning vieren. Met die instelling gaan we het veld in. We spelen al weken steeds beter, maar trekken steeds aan het kortste eind. De eerste thuiswedstrijd op het echte gras gaf ons duidelijk het benodigde extra zetje.

We begonnen gelijk met goed voetbal en vooral veel samenspelen en overschieten. De wekelijkse trainingen van Sjoerd en zijn staf werpen echt zijn vruchten af. Leon veroverde al snel de bal en gaf na een lange solo de bal strak voor op de vrijstaande Tess die cool kon scoren. Kort daarna scoorde ze zelfs de twee - nul. We staan voor wat een luxe. VRC kon nog wel voor de rust scoren, maar we hielde de voorsprong vast tot het rustsignaal. Dit kwam zeker door het steeds betere spel van Cleo, die zich van een goede ballenafpakker ontpopt tot een complete middenvelder met een goede pass.

In de rust hadden we afgesproken deze punten niet te laten ontglippen. We spraken af goed samen te blijven spelen, dan komen de doelpunten vanzelf. Leon had er vandaag weer veel zin in, in korte tijd had hij er weer drie in liggen en bracht zijn seizoentotaal op 10! Ook konden we het eerste doelpunt van Jay vieren. Hij dolde de verdedigers en kon daarna mooi scoren.

Na het laatste fluitsignaal, van de goed fluitende scheidsrechter, stond er 6 - 2 op de borden. Het is de week van de scheidsrechter, een extra dankjewel is dan wel op zijn plaats. Zonder deze vrijwilligers zijn er geen wedstrijden. Over het feit dat de week van de scheidsrechter samen valt met dierendag zal ik geen flauwe grappen maken. Petje af voor de mannen in het zwart.