Woudenberg JO15-1 - Delta Sports C1

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 04

4 oktober 2014 12:00

Leeuwen, J. van

Woudenberg bezorgt koploper eerste puntverlies

Het loopt heel behoorlijk bij de C1 dit jaar tot nu toe, alleen vorige was daar die uitglijder tegen Quick C1. We moeten dus afwachten hoe dit opgepakt wordt. Er werd een lekkere oefenpot gespeeld tegen Nieuwland C1, waardoor het vertrouwen weer wat toenam vandaag tegen de koploper, Delta Sports ’95 C1. Vier overwinningen op rij heeft deze ploeg inmiddels geboekt en niet tegen de minste ploegen. Titelkandidaten CDW en Quick werden al verslagen, wat een knappe prestatie is. De ploeg maakt elke wedstrijd zo’n drie doelpunten en krijgt er weinig tegen. Delta Sports ’95 C1 blijkt vooral een degelijke ploeg te zijn met in elke linie een grote sterke speler. Fysiek zullen ze niet snel hun meerdere tegenkomen en voetballend zijn ze solide, maar ook niet echt top, althans vandaag. Toch is het ruim voldoende om Woudenberg naar een 0-2 achterstand te spelen met de rust. Ook nu weer, net als vorige week, een tegengoal vlak voor rust wat we onszelf aandoen door onzorgvuldigheid. Er is vooralsnog weinig op af te dingen, Delta Sports buit het krachtverschil nog niet eens optimaal uit door slechts twee kansen te benutten van de handvol kansen die ze krijgen. Woudenberg komt slechts tot één goede kans, dus klagen over de tussenstand mogen we niet. Trainer Harry is boos in de rust. Delta Sports mag te vaak frank en vrij voetballen zonder dat ze een strobreed in de weg gelegd wordt. Dit moet echt anders na de rust, anders wordt het weer 0-5. Tussen woorden en daden zit vaak een wereld van verschil, maar de tweede helft staat er toch een ander Woudenberg op het veld. Het is lange tijd nog niet groots wat de thuisploeg laat zien, maar Delta Sports heeft nu tenminste een tegenstander tegenover zich die voor elke meter strijdt. En eerlijk is eerlijk, kansen voor de gasten hebben we niet meer kunnen tellen in de tweede helft. De druk wordt groter van de thuisploeg en er komen ook kansen. De aansluitingstreffer wil nog niet vallen, maar daar komt ook een beetje pech bij kijken. 8 minuten voor tijd, een mooie aanval wordt opgezet en via samenspel van Coen, Nick, Alec komt de bal bij spits Jesse, die koelbloedig afrondt 1-2. Het kan nog en waarom ook niet, het beste is eraf bij de gasten en Woudenberg ruikt bloed. Pure pech lijkt ons echter op te breken want de paal staat tot twee keer toe succes van Jesse in de weg. Maar uiteindelijk valt hij toch, Delta Sports helpt een handje door, onder druk, de 2-2 in eigen doel te koppen. De jongens zijn zelfs teleurgesteld na afloop, want het laatste deel liep het lekker, maar over 70 minuten voetbal zou het ook iets teveel van het goede zijn geweest om met de winst aan de haal te gaan. Wederom een lekkere pot voetbal op ons prachtige hoofdveld, met ups en downs van beide ploegen. En zo is het vaak de vorm van de dag die bepalend is in deze leuke poule. De meest stabiele van alle ploegen zal uiteindelijke met de eer gaan strijken, maar wie dat is is nu nog onmogelijk te zeggen.