Woudenberg JO15-1 - ASC Nieuwland C1

29 september 2014 19:00

Eddy Kramer

Lekkere oefenpot

Nieuwland C1 wil graag tegen ons oefenen om in het goede ritme te blijven in hun kampioensrace in de hoofdklasse. Vier winstpartijen hebben ze inmiddels bereikt. Het blijkt een goede tegenstander te zijn om tegen te oefenen, want ze spelen verzorgd voetbal. Nieuwland haalt in de beginfase een niveau wat we nog niet vaak tegengekomen zijn dit seizoen. In een hoog tempo wordt de bal van links naar rechts verplaatst. Het helpt ze hierbij wel dat ze twee spelers hebben die met gemak een bal over 50 meter wegleggen. Woudenberg heeft het er moeilijk mee maar klampt langzaam aan bij het niveau van Nieuwland. En zo krijgen we een lekkere oefenwedstrijd waarin Woudenberg beter en beter wordt naarmate de wedstrijd vordert. De eindstand is 2-3 voor de gasten, waarbij we zelf twee mooie doelpunten maken en ook nog een handvol mooie aanvallen op de mat leggen en door eigen foutjes de drie tegengoals weggeven. Maar de uitslag is niet belangrijk, we zijn weer 3x 25 minuten goed bezig geweest. Houden we dit niveau vast zaterdag tegen koploper Delta Sports ’95 C1 of zijn zij een maatje te groot? Het is in ieder geval duidelijk dat alles mogelijk is met een goede teamspirit, zo is vandaag gebleken.