Woudenberg JO15-1 - Saestum C1

25 oktober 2014 12:00

Vermeulen, R.

Makkelijke overwinning

Vandaag komt het Zeister Saestum naar Sportpark De Grift. Gezien de stand op de ranglijst zouden we deze wedstrijd naar onze hand moeten kunnen zetten. En hoewel we steeds stabieler worden in de prestatiecurve weet je het natuurlijk maar nooit. We beginnen lekker scherp aan de wedstrijd en het overwicht is gelijk groot. We geven helemaal niets weg en leggen vele mooie aanvallen op de mat. Er is vooralsnog maar één probleem en dat is de afwerking. We gaan daarom slechts rusten met een 1-0 voorsprong, wat veel te weinig is. Als we gewoon doorgaan moet het vanzelf goed komen en dat blijkt ook wel. Binnen 5 minuten in de tweede helft is het 3-0. Saestum heeft best een aantal goeie spelers en ook een snelle spits, maar het is geen uitgebalanceerd team. Na de 3-0 is het helemaal over en uit en knakt Saestum in elkaar zodat we rustig uit kunnen lopen naar een 7-1 overwinning. Maar we moeten ook niet teveel naar de tegenstander kijken, want we hebben vandaag gewoon een prima wedstrijd gespeeld. Ook toen het nog een beetje tegenzat qua score bleven we rustig en geconcentreerd spelen. Er viel vandaag gewoon niets te halen in Woudenberg. Nu twee moeilijke uitwedstrijden achter elkaar, CDW en koploper NVC. We kijken er naar uit.