Woudenberg JO15-1 - Hoogland C1

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 04

18 oktober 2014 12:00

Gruben, L.B.M.

Woudenberg  C1-Hoogland C1 (deel 2)

Vandaag spelen we de door onweer gestaakte wedstrijd uit van een paar weken geleden tegen Hoogland C1 uit. We staan met 3-2 voor en spelen nog een half uur. Het strijdplan voor Hoogland is simpel, snel scoren. Hoogland neemt daarom het initiatief en valt veelal aan over rechts, waar ze over een snelle rechtsbuiten beschikken. Deze speler was de vorige wedstrijd nog geblesseerd en geeft Hoogland wat extra vleugels. De laatste pass bij Hoogland is gelukkig nog niet zuiver, maar Woudenberg is gewaarschuwd. Langzaamaan komen we er wat beter uit, wat ook tot enkele kansen leidt. Halverwege deze korte wedstrijd lijken we de wedstrijd te beslissen als Jesse goed doorzet over links en Roefat attent binnen werkt bij de tweede paal. Kat in het bakkie, zou je denken, maar de praktijk is helaas anders. Met nog vijf minuten te spelen combineert Hoogland door onze linies en de 4-3 is een feit. Ook hierna krijgen we nog mogelijkheden de wedstrijd te beslissen, maar stuiten we herhaaldelijk op de goalie van Hoogland. En in de blessuretijd moeten we ook de 4-4 nog op een zelfde soort wijze slikken. Zonde, maar helemaal uit de lucht vallen kwam deze treffer nou ook weer niet.  Waar ging het mis? Misschien dachten we een gewonnen wedstrijd te spelen na de 4-2? Feit is dat de omschakeling, wat toch vaak een kracht is van het team, nu niet optimaal meer functioneerde, en zo de tegenstander net dat beetje ruimte verschafte wat ze nodig hadden. Qua kansen hadden we het af moeten maken, maar qua wedstrijdbeeld mocht Hoogland aanspraak maken op meer, waardoor er na twee halve wedstrijden misschien wel een terechte, spectaculaire 4-4 op het bord staat, tegen een goede tegenstander. Deze (kleine) domper willen we rechtzetten, zaterdag is de kans tegen Saestum thuis.