Woudenberg verslaat koploper; Peter blijft winnen

CSW 2

Woudenberg 2

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse B

1 november 2014 12:00

Primowees, J.

In een wedstrijd vol spanning en wederom goed voetbal heeft Woudenberg 2 de wedstrijd tegen koploper CSW 2 met 1-2 gewonnen. Met deze overwinning heeft Woudenberg 2 in de competitie al een jaar lang geen nederlaag geleden.

Deze zaterdag was het vroeg verzamelen. Om 09.45 uur was de gehele selectie aanwezig om dit keer niet met eigen vervoer maar met de bus naar CSW Wilnis toe te gaan. Dit keer ook de bespreking in de kleedkamer. De bekende afspraken zijn weer gemaakt en de na de warming up haalde de scheidrechter ons op om precies 12.00 uur aan de wedstrijd te beginnen op een pas 3 weken geleden aangelegd nieuw kunstgras veld.

Afspraak was om meteen druk te zetten en niet te slap aan de wedstrijd te beginnen. Dat CSW eerste staat heeft te maken dat zij goed op de counter spelen via een paar snelle spelers.

Dit had Woudenberg snel in de gaten en deze spelers werden dan ook door onze spelers aan banden gelegd. Woudenberg kon het spel meer naar zich toe trekken. Dit resulteerde in een paar kansen door Robin en Bert. Aan de andere kant waren er twee goede reddingen van onze betrouwbare sluitpost Rick Moors. Ruststand 0-0 met een overwicht van Woudenberg.

Na de thee en de aanwijzingen van Fred en Peter, begon de tweede helft zoals de eerste eindigde. Woudenberg veel in balbezit en CSW loeren op de counter. Mede door het goede spel van Woudenberg waren we allemaal overtuigd dat we de drie punten mee naar Woudenberg konden. In de 58e  minuut was het dan ook raak Jeffrey de Witte speelde op links Mark de Graaf aan, deze passeerde 3 spelers van CSW en schoot de bal rechts van de keeper de bal in de touwen 0-1. Na dit doelpunt probeerde CSW de druk op de verdediging van Woudenberg op te voeren en maakte in de 63e  minuut 1-1 door een hoge bal die Rick door de zon niet goed zag aankomen. Na de gelijk maker werd Woudenberg eigenlijk nog beter en door goed doorzetten van Robin en Bert maakte een speler van CSW ( in de 77 min ) binnen de 16 meter hands. Wat doet de Scheidsrechter??? Ja, terecht strafschop. En wie gaat deze nemen? Juist, Tom van Staverden komt naar voren en legt de bal neer. De keeper van CSW verlegd de bal weer, Tom legt de bal nogmaals goed neer, neemt een aanloop en schiet de bal zuiver rechts van de keeper tegen de touwen 1-2.  CSW kon na het doelpunt niets meer en Woudenberg speelde de wedstrijd verder uit. Winst is binnen en Woudenberg nadert CSW tot op één punt en staat door dit resultaat gedeelde tweede plaats samen met Nieuwland.

Voor onze statistiek:

45 min wissel Jeffrey de Witte in, Jur vd Heijden out (geblesseerd)

78 min Justus van Gent in, Steffan Kranendonk out

81 min Steward Yunan in, Nick de Greef out.

PS. Over de terugreis hoeft verder niet uitgeweid te worden, de foto’s zeggen genoeg. Onze dank gaat uit naar KN Travel die ons netjes heeft vervoerd en de spelers die ons met bier, kaas, worst, chips en donuts hebben verzorgd.