NVC C1 - Woudenberg JO15-1

NVC C1

...
    Joost de Vries (intikker)
    Assist: Laurens Kok
    ... (intikker)

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 04

8 november 2014 14:00

Dupuis, M.C.

C1 gooit competitie weer open

Vandaag tegen koploper NVC C1, wat kunnen we verwachten? Een ploeg die inmiddels een gaatje heeft geslagen in de rangschikking, die moeten wel wat kunnen. We doen het ook nog eens zonder het geblesseerde centrale duo, Thijs en Ewoud, maar stand-in Luuk en kompaan Niels doen het uitstekend i.c.m. Bas en Daniël. NVC is een fysiek sterke ploeg die vooral draait op de uit de kluiten gewassen middenmidden. Zijn versnelling is krachtig. Fysiek hebben we geen ploeg om daar een mannetje op te zetten. Maar onze kracht is wel dat we een goede wedstrijdinstelling aan de dag kunnen leggen. Het middenveld met Alec, Coen en Tom ondersteunt elkaar waar ze kunnen en is op die manier elke keer in overtal om het fysieke geweld in te dammen. De eerste helft, met wind tegen, moeten we toch alle zeilen bij zetten om aan te haken. Het lichte overwicht dat NVC heeft zetten ze ook om in een voorsprong door in een snelle omschakeling de 1-0 op het bord te zetten. Ook Woudenberg komt tot een aantal mogelijkheden, waarbij NVC ons een handje helpt als ze een inzet van Nick pareren, maar zelf vervolgens de 1-1 achter hun eigen doelman schieten. We weten inmiddels ook dat ook NVC zeker geen wonderploeg heeft, we hebben de tweede helft wind mee en geloven er eigenlijk allemaal nog in dat hier wat te halen valt. De voorhoede is vandaag lekker scherp en Nick, Jesse en Joost en Roefat zijn een plaag voor hun tegenstander. Vooral Jesse heeft het de tweede helft op zijn heupen en met een assist en twee doelpunten zet hij Woudenberg op een 4-1 voorsprong. Een mooie assist van keeper Laurens bij de 1-4 strepen we weg tegen een gelost schot, zodat we eindigen op 2-4. Wie zegt dat countervoetbal lelijk is, heeft vandaag vast niet gekeken. Een dik verdiende overwinning op basis van de gecreëerde kansen. Met dank aan onze jongens mogen veel ploegen weer hopen op meer dit jaar. Nu niet verslappen en doortrekken dit niveau, dan doen we zelf voorlopig ook mee om de bovenste plaatsen.