Woudenberg E1 - DEV Doorn E1

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 19

1 november 2014 11:00

Petra van Eijkelenburg

Na een weekje rust eindelijk weer een echte competitiewedstrijd. Onder bijzonder fraaie omstandigheden kwam DEV Doorn in Woudenberg op bezoek om de degens te kruisen.

Om half elf zijn alle acht de mannen present om na de bespreking te luisteren. En vaak is dat al het moment dat je weet dat het een moeilijk potje zal worden. Ze zijn aanwezig maar luisteren is nog even moeilijk.

Snel dus maar naar het veld voor een warming up. Ook hier is de concentratie ver te zoeken. Maar hopen dat het in de wedstrijd goed komt.

Om precies 11 uur starten we met de wedstrijd. En waar twee weken terug een eerste klasser met goed voetbal en hard werken opzij werd gezet is het vandaag maar goed dat Tom en Philip er in de eerste 10 minuten wel bij zijn. Door uitstekende keepen en verdedigen blijft het gelukkig 0 – 0.

Na een kleine 10 minuten de eerste goede aanval Chris wil de bal voorzetten maar ziet zijn voorzet in het doel verdwijnen. Als je het zo bedenkt gaat de bal hoog over maar gelukkig voor ons komen we dus op 1 – 0.

Zal dit de wedstrijd doen kantelen. Helaas het blijft vandaag behelpen met foute passes, te kort , te zacht, naar de tegenstander.

Maar als het dan niet loopt komt Philip ineens wel met een goede pass. Thomas wordt mooi aangespeeld. Nu lukt ook zijn actie en uit zijn voorzet weet Sam de 2 - 0 aan te tekenen.

Ook na deze 2 – 0 komen we niet los en zoekt DEV Doorn lekker de aanval op. Tom moet een paar keer handelend optreden maar bij een corner staan er teveel mensen te slapen en kan DEV de aansluitingstreffer scoren.

Gelukkig krijgen wij voor rust nog een hoekschop. Bjorn geeft de bal hard voor en Thomas zet zijn hoofd er tegen aan en zo gaan we net voor rust met twee doelpunten voorsprong naar de spreekwoordelijke thee.

In de rust proberen we de mannen bij de les te krijgen maar het is vandaag zo’n dag dat niets lijkt te helpen.

Direct na rust is het de spits van DEV Doorn die met een mooie actie de 3- 2 op het scorebord zet. De mannen uit de Utrechtse Heuvelrug putten moed uit deze snelle goal en gaan volop in de aanval. Gelukkig staat de verdediging haar mannetje en lukt het de rood witten niet om de gelijkmaker te scoren.

!5 minuten billenknijpen levert eindelijk één goede aanval op met een schot op de paal als het resultaat. De laatste 10 minuten blijven beide teams in evenwicht en in de laatste minuut weet Ricardo na goed voorbereidend werk van Thomas eindelijk de verlossende 4 – 2 te scoren.

Al met al de minste wedstrijd van dit seizoen.  Maar als je de slechte wedstrijden ook wint dan …….

Volgende week komt FC Driebergen op bezoek. 11.00 uur aanvang wedstrijd. Veld E. Aan de jongens de kans op te laten zien dat ze veel beter kunnen.