Woudenberg JO15-1 - VRC C1

VRC C1

Nick van Raaij (intikker)

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 04

22 november 2014 12:00

Gijtenbeek, M.

Moeizame overwinning

Op papier hebben we een makkelijke tegenstander deze morgen, VRC C1. Samen met Saestum en Hooglanderveen gaan zij strijden tegen degradatie. Het wordt toch niet de wedstrijd die we verwacht hadden. Zelf spelen we zeker niet slecht, de spirit is goed en we hebben er zin in. Maar VRC is onverwacht sterker dan gedacht. Er zit duidelijk een stijgende lijn in hun prestaties. Het enige verschil is vooralsnog dat Woudenberg wel weet te scoren en VRC, ondanks kansen die ze afdwingen, niet. 2-0 ruststand. De tweede helft zet VRC nog een tandje bij en ook nu creëren ze weer een aantal kansen, maar keeper Laurens is vandaag onpasseerbaar en ranselt elke bal vakkundig uit zijn doel. Van de kansen die wij zelf krijgen prikken we er ook nog eentje binnen. En zo scoort niemand individueel een onvoldoende, is er aan strijd geen gebrek, maar spelen we als geheel toch een stroef potje. Een klein beetje onderschatting/gemakzucht dan? VRC krijgt van ons de complimenten, want zij hebben uitstekend partij geboden en kunnen met wat meer vertrouwen naar de toekomst kijken. Maar er staat wel gewoon een 3-0 overwinning op het scorebord en daar zijn we uiteindelijk heel tevreden mee.  Ook wedstrijden waarin het niet van een leien dakje gaat moet je over de streep trekken.