Bilt De C1 - Woudenberg JO15-1

29 november 2014 10:00

Doesburg, M. van

Gelijkspel in voetbalclash

Vroeg op vandaag, want om 10.00 uur moesten we al aantreden tegen De Bilt. In onze klasse zijn er geen makkelijke wedstrijden dus ook vandaag moesten we er weer vol voor gaan. Het wordt een strijd op het scherpst van de snede. Niet altijd even goed, maar kan dat eigenlijk wel op een platte kunstgrasmat? Het spel op deze ondergrond gaat eigenlijk te snel voor de vaardigheden van de spelers en zo krijgen we een wedstrijd met veel fouten. De Bilt is fysiek een stuk sterker en met veel ”sturm und drang” proberen ze Woudenberg te overrompelen. Maar onderweg naar de goal gaat er altijd wel wat mis dus echt in de problemen komen we niet. Ook Woudenberg heeft geen topdag vandaag, maar als er na een kwartier wat ruimte ligt spelen we dat toch heel aardig uit 0-1. De Bilt gooit het in de tweede helft nog meer over de fysieke boeg en een overtreding wordt niet geschuwd. Omdat het combinerend niet lukt spelen ze nu vaker de lange bal. Nog steeds staan we recht overeind, maar als de druk te groot wordt kan de bal ook een keer verkeerd vallen. Helaas gebeurt dit in de blessuretijd waardoor dit voetbalgevecht eindigt in 1-1. Door het tijdstip waarop de goal valt is er uiteraard teleurstelling, maar als we reëel zijn (en dat proberen we altijd te zijn) is 1-1 toch wel een terechte uitslag. Toch mogen we ook trots zijn op wat we al bereikt hebben dit jaar. Niet alleen vandaag, maar veel vaker is de tegenstander fysiek een maatje groter, maar slaagt Woudenberg er bijna altijd in een goede wedstrijd op de mat te leggen. Na 11 wedstrijden hebben we al 21 punten in de pocket en heel wat topploegen het nakijken gegeven door als hecht team te spelen. Ook de kracht van alle ploegen is nu bekend en net als je denkt dat er een ploeg hoge ogen gooit (Quick, NVC, Delta Sports) gaan ze toch weer onderuit. Nu heeft Hoogland weer een  goede serie neergezet, aan ons om die reeks volgende week weer te onderbreken in de laatste wedstrijd voor de winterstop.