Hoogland C1 - Woudenberg JO15-1

6 december 2014 11:45

Cinar, A.

Ten onder na goed begin

Na 11 wedstrijden weten we ongeveer waar we staan. Op een goede dag kunnen we van iedereen winnen en die goede dag is vereist want Hoogland draait als een trein en heeft zich onopvallend ook bovenin gemeld. We beginnen scherp en komen na drie minuten al op voorsprong. In de eerste tien minuten moeten we eigenlijk al verder afstand nemen maar de paal staat tot twee keer toe in de weg. Na 12 minuten staat het plots weer 1-1 na een dodelijk uitgevoerde snelle counter. Vanaf dat rotmoment draaien de rollen langzaam om. We kunnen de druk er niet goed meer goed op houden waardoor het goed voetballende Hoogland steeds beter in zijn element komt. Vlak voor rust valt ook de tweede goal van de gastheren, want zij zijn wel effectief. We proberen het nog wel na rust maar echt lukken doet er niet veel meer vandaag. Na de 3-1 spelen we helaas een verloren wedstrijd. Toch gek als je het eerste kwartier hebt gezien, waarbij we ook met 0-3 voor hadden kunnen staan. Kunnen we onszelf dan wat verwijten vandaag? Deels, want als we allemaal het vuur in de ogen hadden gehad, een beetje minder angst voor de reus achterin en een klein beetje slimmer hadden gespeeld, dan moeten we Hoogland goed bij kunnen benen. Dat bleek namelijk al eerder in de gestaakte thuiswedstrijd waarin wij de wedstrijd volledig leken om te draaien na een opgelopen achterstand, maar het weer helaas de spelbreker was. Aan de andere kant is het ook zo dat het ook wel eens niet lukt op een dag, daar moeten we ook niet te dramatisch over doen. Het is een lange leerzame voetbalperiode geworden de tweede helft van 2014, we verwachten nog heel wat van jullie na de winterstop in 2015.