Woudenberg E1 – CJVV E2 4-2 (beker)

CJVV E2

... (solo)
    Assist: Anoniem
    Assist: Anoniem
    Anoniem (corner)

E-pupillen, E1, Groep 2 39

13 december 2014 11:00

Justin Fluit

Zaterdag 13 december staat de bekerkraker tegen CJVV E2 op het programma. Een voor Woudenberg onbekende tegenstander.

De resultaten van de ploeg uit Amersfoort laten zien dat zij veel scorend vermogen hebben. (46 doelpunten in de laatste 4 wedstrijden)

We beginnen om 11.00 uur onder goede maar koude omstandigheden met het doel de tegenstander gelijk onder druk te zette. Dat lukt slechts gedeeltelijk.  CJVV is een goed voetballende ploeg en weet  keer op keer met goed combinatievoetbal de helft van Woudenberg op te zoeken.

De eerste 10 minuten gaan gelijk op waarbij de Geel Zwarten de betere kansen hebben en CJVV het betere spel. In de 9e minuut komt Woudenberg op voorsprong. Na een mooie aanval scoort Thomas de 1-0. Gelijk na deze treffer probeert Björn met een afstandschot de score te verdubbelen. Zijn  poging gaat net over zodat CJVV in de wedstrijd blijft.

Na de actie van Björn is het even over voor Woudenberg. CJVV neemt het initiatief en Woudenberg weet er nog maar sporadisch uit te komen. Na een mooie solo van de rechtsbuiten van CJVV belandt de bal net aan de voor hem verkeerde kant van de paal.

Sam, die na  8 minuten Milan heeft vervangen, weet zich na 20 minuten vrij te spelen maar zijn schot treft de lat. In de rebound houdt de keeper met een mooie redding zijn doel schoon.

Wat er de hele wedstrijd al een klein beetje aan zit te komen gebeurt in de 21e minuut. Wederom de rechtsbuiten passeert vier Woudenbergers en nu weet hij wel het net te vinden.

De dit keer in het blauw geklede Woudenbergers laten gelukkig hun koppie niet hangen en zoeken gelijk de aanval op.  Slechts door een overtreding kan CJVV Thomas van scoren afhouden. Thomas neemt de vrije trap zelf maar net als bij het schot van Sam is de het lat die Woudenberg verhinderd om op voorsprong te komen.

In de rust zijn de jongens erop gewezen dat zij voor de volle 100% inzet moeten tonen als zij de volgende ronde van het bekertoernooi willen halen. Als iedereen hiervan overtuigd is starten we met de tweede helft.

Uit de eerste aanval wordt het gelijk gevaarlijk Het schot van Milan gaat echter net naast.  Twee minuten later is het wel raak. Niet de keeper van CJVV wordt gepasseerd maar Tom moet de bal uit het net halen. De spits van CJVV zet goed door en weet Tom te verschalken.

Een achterstand, dat zijn de jongens niet gewent. Nu maar wachten hoe ze dit op gaan pakken.  Gelukkig lijkt het tegendoelpunt te werken als een wekker. De kleinst man van Woudenberg, in de eerste helft onzichtbaar, staat op. Na mooie een twee met Sam  komt Ricardo, hier hebben we het namelijk over, vrij voor de keeper. Hij twijfelt niet en schiet de gelijkmaker in het doel.

Vanaf dat moment gaat het beter lopen bij Woudenberg en speelt het ook mee dat de jongens een jaartje ouder zijn. Woudenberg neemt het initiatief over en in de 12e minuut komen we op voorsprong. Thomas geeft een pass op Sam die dit buitenkansje op waarde schat en de keeper kansloos laat.

Net na deze voorsprong wordt CJVV gevaarlijk maar ook nu is het de lat die een doelpunt voorkomt. Na 17 minuten voetballen laat Björn zijn specialiteit nog maar eens zien. Uit de corner beland de bal rechtstreeks in het doel. De 3e keer dit jaar maar deze is toch wel de mooiste.

Het verzet van CJVV is gebroken en Woudenberg speelt de wedstrijd eenvoudig uit. De stand had nog hoger kunnen uitvallen als Sam iets beter om zich heen had gekeken en Thomas de bal zou hebben gegeven.

Na 50 boeiende minuten voetballen fluit de uitstekend leidende Justin Fluit voor het einde.

Complimenten voor de tegenstander die erg leuk en goed voetbalde en het ons erg moeilijk maakte.

Volgende week is gaat de winterstop in. Na de kerst gaan we lekker voetballen in de zaal tijdens het VIDOZA.

Iedereen fijne kerstdagen en tot 27 december in de Camp bij het VIDOZA.