Saestum C1 - Woudenberg JO15-1

7 maart 2015 12:30

Jong, H.D. de

Wederom een zege

Vandaag nemen we het op tegen Saestum C1, een team uit de lagere regionen van onze klasse. Gelukkig een keer niet op het plat getrapte kunstgras hoofdveld maar op een wat nieuwere variant. We beginnen nog scherper dan vorige week want na 1 minuut en 20 seconden leiden we al met 0-2! Een goeie aanval en een foutje van Saestum worden gelijk afgestraft. We blijven de betere ploeg de eerste helft maar het ontbreekt vooralsnog aan de goede eindpass. Op de momenten dat we de bal nauwkeurig naar elkaar passen loopt het goed, maar het wordt naarmate de wedstrijd vordert wel steeds slordiger. We hebben daarom geluk dat Saestum niet echt een hoogvlieger is vandaag want een iets betere/scherpere tegenstander had ons vast meer pijn gedaan. Het volgende week op bezoek komende Quick C1 weet hier vast wel raad mee. Al snel in de tweede helft volgt de 0-3 door Luuk. Maar de gastheer prikt er ook nog een binnen zodat we echt tot de laatste minuut moeten blijven knokken. Dat knokken doen we gelukkig prima, waaruit blijkt dat de jongens echt willen winnen vandaag. De 1-3 einduitslag geeft de verhoudingen goed weer. Volgende week komt misschien wel de best voetballende ploeg uit onze klasse naar sportpark De Grift. Quick vecht voor zijn laatste kampioenskansen dus een mooie test om te kijken of we de Amersfoorters op een faire manier pootje kunnen lichten of dat zij als eerste uitclub 3 punten meenemen uit Woudenberg? Komt dat zien als je van voetbal houdt!