Woudenberg JO15-1 - CDW C1

CDW C1

Joost de Vries (intikker)
    Alec Stalman (intikker)
    ... (afstandschot)
    ... (penalty)

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 04

21 maart 2015 12:30

Soffner, J.F.

Voetbalgevecht eindigt onbeslist

Na de kansloze nederlaag van vorige week proberen we ons vandaag te revancheren. Dat moet dan gebeuren tegen CDW, een tegenstander die vooraf nog tot de titelkandidaten gerekend werd, maar dat niet waar kan maken dit jaar. Toch verloren we uit vrij kansloos met 3-0 omdat we aanvallend geen antwoord hadden op het sterke centrum van de Wijkenaren. Ondanks de goede bedoelingen hebben we het lastig de eerste helft, maar met de score zit hem wel mee. We komen eigenlijk maar twee keer echt dichtbij het vijandelijke doel, in de 5e minuut en in de 35e minuut. Twee gevaarlijke momenten waarbij we de snelle Jesse kunnen lanceren, die vervolgens Joost en Alec laat scoren. Daartussenin is CDW de baas, ze maken een goed doelpunt en we komen ook nog enkele malen goed weg, onder ander bij een schot binnenkant paal. De tweede helft moet echt beter, anders gaan we vandaag het onderspit delven. En het gaat ook beter, het wordt een heerlijk voetbalgevecht. Het dominante spel van CDW is er volledig af en we zijn zelf veel vaker dreigend in de nu heel open wedstrijd. Gek genoeg geven we de tweede helft bijna niets meer weg, maar toch weet CDW in een snelle counter de 2-2 binnen te schieten. Twee minuten later staat het tegen de verhouding in plots 2-3 door een, ten onrechte, toegekende  penalty. Op dit moment totaal niet verdiend, maar wat doe je er aan. Gelukkig is het geluk even later wel aan onze hand als Jesse een corner in één keer binnendraait. De 4-3 heeft Jesse ook nog op zijn voet, maar hier brengt de paal redding voor de gasten. Als de dampen opgetrokken zijn staat er een mooie 3-3 op het bord. Een uitslag waar we uiteindelijk allemaal vrede mee kunnen hebben. Bovenin onze klasse is het erg spannend en gaan Hoogland en NVC uitmaken wie er gaat promoveren. En laat nou net volgende week NVC op bezoek komen, dat zijn toch de mooiste wedstrijden om te spelen. Oh ja, uit bij NVC werd het 2-4 voor de geel-zwarten, zouden  we deze stunt kunnen herhalen tegen de mogelijke kampioen? Komt dat zien om 12.00 uur op het hoofdveld!