Woudenberg JO15-1 - NVC C1

NVC C1

Jesse Cozijnsen (vrije trap)

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 04

28 maart 2015 12:00

Noordenburg, G. van

C1 toont ware gezicht

Met nog 5 wedstrijden te gaan is het razend spannend in de top van onze klasse. Tegenstander NVC staat bovenaan en is vast van plan de punten mee terug te nemen  naar het eiland. Maar ze zijn gewaarschuwd want in de uitwedstrijd counterde Woudenberg spectaculair naar 2-4. Na drie minuten schat Jesse een pass van Nick goed in en neemt Woudenberg brutaal een voorsprong. NVC is nu wakker geschud en Woudenberg komt flink onder druk te staan het eerste kwartier. De luchtmacht van NVC is indrukwekkend met zo’n 6 spelers van minimaal 1,80 meter. De gelijkmaker kan helaas niet uitblijven en is verdiend te noemen. Maar de spirit is goed bij de Woudenbergers, want ondanks het verschil in fysieke kracht wordt er niets cadeau gedaan en waar we kunnen proberen we NVC pijn te doen. Een vrije trap van biedt uitkomst en wordt van ruim 30 meter in de kruising geschoten door Jesse 2-1. Vandaag moeten we het niet hebben van het fijne voetbal want daar is NVC  veel te krachtig voor. En daarom wordt er voor de tweede helft een plan gesmeed waarin we een extra middenvelder brengen voor een spits en iedereen wordt op het hart gedrukt voor elke meter te strijden. De duelkracht is vandaag een lust voor het oog. De nummer 10 van NVC, die elke weet het verschil maakt wordt (net als in de uitwedstrijd) keurig aan banden gelegd door niet één speler, maar door als team scherp te zijn en elkaar te ondersteunen waar nodig. Goed doorzetten van Aron brengt de bal na 10 minuten in de 2e helft in de zestien bij Roefat, die subtiel aflegt op kanon Jesse 3-1. Een comfortabele voorsprong en met deze spirit voetballend zal Woudenberg moeilijk nog in te halen zijn. De frustratie bij de gasten neemt toe, het spel wordt harder en harder, maar Woudenberg wijkt vandaag niet. En ondanks dat de gasten ook nog driemaal het houtwerk testen heerst het gevoel dat het vandaag goed af gaat lopen. Woudenberg strompelt werkelijk van het veld, met pijntjes en compleet leeg gevoetbald,  want het heeft diep moeten gaan voor deze overwinning. Mannen, een topprestatie, vooral het besef wat er gevraagd wordt om wedstrijden te winnen was prachtig om te zien.