Hooglanderveen C1 - Woudenberg JO15-1

25 april 2015 12:00

Veer, M. van der

Solide winst tegen oHhddHooglanderveen

De één na laatste competitiewedstrijd nemen we het op tegen de nummer laatst Hooglanderveen. Na wat personele wisselingen in deze ploeg gaat het na de winterstop een stuk beter. En Woudenberg is gewaarschuwd, want als je het wat te makkelijk opvat kan  je van iedereen verliezen, zoals twee weken gelden bleek tegen VRC. Ook is het zaak ons niet af te laten leiden door randzaken, want het prachtige grashoofdveld waar we ingedeeld zijn voldoet volgens de scheidsrechter niet omdat de lijnen niet getrokken zijn …… pfffff. Dat wordt veel ploeteren op een veredeld hockeyveld, maar het is niet anders. Ook het in hesjes spelende Hooglanderveen ziet er niet uit, maar gelukkig laten we ons vandaag door niets afleiden. De eerste tien minuten is het nog even zoeken tegen het fysiek heel behoorlijke Hooglanderveen. Het tweede deel van de eerste helft pakken we het initiatief, laten de bal bij vlagen goed rondgaan en komen zeker tot een handvol gevaarlijke aanvallen. Spits Jesse komt echter een aantal maal niet lekker uit bij het afronden, maar wordt geholpen doordat de Hooglanderveen defensie niet goed reageert op een indraaiende corner 0-1. Na nog een aantal gevaarlijke momenten vindt Coen vlak voor rust binnendoor Joost die verwoestend uithaalt in het kruis 0-2. De tweede helft wordt Woudenberg wat slordiger. Als we minder snel de lange bal zouden spelen, maar gewoon de meest simpele oplossing zoeken, dan zouden we waarschijnlijk sneller klaar geweest zijn met de tegenstander. Nu moeten we wachten op een slippertje van de keeper dat afgestraft wordt door Roefat om de eindstand op 0-3 te bepalen. Een op het oog simpele overwinning, die voornamelijk te danken is aan een goede spirit binnen het team. Volgende week de laatste wedstrijd tegen Dosc, als we winnen sluiten we af in het linkerrijtje als 6e en dat zou boven verwachting goed zijn!