Woudenberg JO15-1 - DOSC C1

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 04

2 mei 2015 12:00

Dijen, T. van

Verdiende nederlaag na mooi seizoen

Het is begin mei, het  weer is mooi en we spelen de laatste wedstrijd met als inzet plaats vijf. Bij winst eindigen we als vijfde, bij verlies als achtste. Toch wordt al snel duidelijk dat het vandaag moeilijk gaat worden. De tegenstander gaat er vol voor en wil de verliespartij in de thuiswedstrijd tegen Woudenberg goed maken. Woudenberg heeft echter al regelmatig aangetoond dat het tegen fysiek sterke ploegen goed voor de dag kan komen door een goede wedstrijdinstelling aan de dag te leggen. En dat is nodig want fysiek is Dosc erg sterk. Achteraf kan geconcludeerd worden dat vooral de instelling van de gasten beter was, voor elke meter werd gestreden, waar bij Woudenberg vandaag helaas niet iedereen tot het gaatje gaat. Zelfs op een goeie dag zouden we het erg moeilijk gehad hebben tegen Dosc, maar de pijp was vandaag helaas te snel leeg en Dosc neemt de punten mee naar huis 0-4. Terugkijkend op het seizoen overheerst toch een goed gevoel. Tegen 10 van de 11 ploegen zijn punten gepakt, alleen Quick Amersfoort ligt ons blijkbaar niet. Wel twee keer winst tegen de nummer 1 NVC, zeer knap. 35 punten uit 22 wedstrijden (slechts 11 punten achter de nummer één) met een team zonder fysieke uitschieters , dan moet de mentaliteit wel goed geweest zijn. En zoals al eerder gezegd kan iedereen in deze klasse van elkaar winnen, zo bleek ook vandaag waar de gedeelde koplopers NVC en Hoogland het vandaag konden afmaken, maar beide ploegen faalden, zodat een beslissingswedstrijd volgt om het kampioenschap. Er zullen heel wat ploegen achter hun oren krabben voor de gemiste kansen dit jaar, want beide koplopers hebben twintig punten gemorst. Voor ons zit het erop, maar we leven nog wel toe naar het internationale thuistoernooi, waar we ons nog één keer positief kunnen laten zien.