Woudenberg A1 pakt drie belangrijke punten in strijd om handhaving hoofdklasse

A-junioren zaterdag, A1, Hoofdklasse B

28 maart 2015 14:30

Hopman, F.J.

Op zaterdag 29 maart stond voor de A1 de wedstrijd tegen OSM ’75 A1 op het programma. Deze wedstrijd, één van de zes ‘finales’ die nog gespeeld moeten worden om handhaving in de hoofdklasse veilig te stellen, werd over de streep getrokken door Woudenberg. Op het hoofdveld werd met 1-0 gewonnen, in een wedstrijd waarin de thuisploeg Nathan Korfker en Willem van Dijk (beide B-junioren) officieel mocht verwelkomen als nieuwe selectieleden.

De eerste helft was het vooral OSM ’75 dat de klok sloeg. Het team begon scherp en fel aan de wedstrijd, waardoor Woudenberg weinig tijd en ruimte kreeg om op te bouwen. De beste mogelijkheden waren dan ook voor de uitploeg. Toch heeft Woudenberg ook enige mogelijkheden gehad met goede individuele acties van Marc van Ginkel en Emmanuel Makonga. Op slag van rust kwam Martin van Dieten met de grootste kans. Deze eindigde vanuit het zestienmetergebied in de handen van de keeper. Woudenberg kon gaan rusten met de brilstand op het bord en was nog volop in de race voor de overwinning.

Ook in de tweede helft kwam het betere spel van de  kant van OSM. Het creëerde kansen met verschillende doelpogingen uit aanvallen en standaardsituaties. Een paar keer lag keeper Sam Kollmann in de weg door deze ballen te pareren. OSM ’75 raakte enigszins gefrustreerd doordat er nog niet gescoord was, wat zich later ook uitte in een paar gele kaarten. Rond de 70e minuut kwam een bal uit een corner terecht bij Jurrian Vissink. Zijn poging werd echter sterk gekeerd door de keeper aan OSM’s zijde. Tien minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd pakte Woudenberg de overwinning door een doelpunt van Mark Radstaake. Een mooie voorzet van Donny van Harten kwam via de verdediging van OSM ’75 uit bij Mark, waarop hij de bal koelbloedig langs de keeper kon schuiven. Woudenberg pakt de drie broodnodige punten en blijft kansrijk voor handhaving in de hoofdklasse.