Jonathan E2 - Woudenberg E1

Anoniem (solo)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 25

7 februari 2015 8:45

Het is 7 februari 2015, 7.50 uur en -3 graden op de thermometer. Negen fanatieke jongens van de E1 staan op de parkeerplaats aan de J.F. Kennedylaan klaar om te vertrekken naar Zeist. Jonathan E2 is de eerste tegenstander in de nieuwe 1e klasse. Vandaag weten we dus waar we staan. Kunnen we de 1e klasse aan of is deze klasse te hoog gegrepen.

Na twee verplichte weken vrij gaat de warming up niet zoals door de coach gewenst. In een laatste poging de mannen de juiste focus te geven worden er nog een aantal sprint getrokken om daarna om precies kwart voor negen te starten met de wedstrijd.

De ongeconcentreerde warming up heeft direct gevolgen. Al na twee minuten ligt de bal achter Tom. Het eerste verschil met de tweede klasse is gelijk duidelijk. Geen kansen weggeven dus.

Na het tegendoelpunt wordt het spel iets beter en krijgen we ook kansen. Chris heeft echter zijn vizier niet op scherp staan. Aan de kant zijn het de wissels Thomas en Björn die duidelijk aangeven waaraan het mankeert. Gelukkig mogen zij na ruim twaalf minuten het veld in om de achterstand te niet te doen.

Met een vandaag uitstekende spelende Thomas op het middenveld wordt het spel steeds beter. Met soms oogstrelend combinatievoetbal wordt het doel van de tegenstander opgezocht. In de eerste helft leidt dit wel tot goede kansen maar nog niet tot doelpunten. De keeper van Jonathan staat zijn mannetje en houdt zijn doel schoon.

Ook aan de andere kant moet Tom een aantal keren handelend optreden. Tom laat ook deze week weer zien dat hij een betrouwbare sluitpost is en zodoende bereiken we de rust met een 1 – 0 achterstand.

In de rust is iedereen het er over eens dat we niet van Jonathan hoeven te verliezen. Met deze instelling gaan we daarom snel terug het veld op.

Milan geeft na 6 minuten een prima pass op Thomas die daarna geen enkele moeite heeft de keeper te verslaan. Eindelijk is de nul van het scorebord. Ook Ricardo geeft in de tweede helft een mooie pass. Alleen weet Sam niet te scoren. Dat doet Jonathan wel bijna, Maar gelukkig staat Tom op de juiste plaats en weet een tegendoelpunt te voorkomen. Met de bal in de hand schiet Tom de bal richting Thomas. Thomas draait goed weg bij zijn tegenstander maar op het moment dat hij op weg lijkt naar zijn volgende doelpunt wordt hij neergelegd. De scheidsrechter is onverbiddelijk en legt de bal op de stip.

Thomas is het zelf die deze strafschop neemt en feilloos inschiet. We staan met 2 – 1 voor. Dit hadden we vooraf niet durven hopen maar gezien het spelbeeld is het wel terecht.

Waar in de 2e klasse de tegenstanders het koppie dan lieten hangen is de 1e klasse net iets anders. De Zeistenaren doen er een schepje boven op en zetten de verdediging verder onder druk. Bij een scrimmage voor het doel van Tom komt de bal voor de voeten van een Groen Witte spelers. Zonder aarzelen haalt hij uit en verschalk hij Tom.

Met nog 10 minuten te gaan zijn er dus weer volop kansen voor beide teams op de volle drie punten. Thomas meent dat Woudenberg daar de meeste recht op heeft. Een fantastische solo en een prima schot levert Woudenberg 6 minuten voor tijd de voorsprong op.

De laatste minuten zijn spannend en Woudenberg doet er alles aan om de voorsprong te handhaven. Helaas is het 3 minuten voor tijd Jonathan dat het laatste doelpunt van de wedstrijd weet te maken. Ondanks een ultieme poging van Lars om de bal weg te werken komt de bal toch voor de voeten van een speler van Jonathan die de gelijkmaker maakt.

Na 50 minuten fluit de uitstekend fluitende scheidrechter voor het einde. De eerste wedstrijd in de 1e klasse eindigt in 3 – 3. Vooraf zouden wij hier blij mee geweest zijn echter de jongens zijn teleurgesteld wat dan weer een goed teken is. Gezien het spelbeeld had een overwinning er zeker ingezeten maar ook Tom heeft (te) vaak handelend moeten optreden zodat een gelijkspel misschien wel terecht is.

Volgende week spelen we in de volgende ronde van de beker. Aan de rooie zijde van de Westmaat is IJsselmeervogels E2 de tegenstander. Met een gelijke inzet en het goede spel van deze week zien we kansen om de volgende ronde te halen.