Woudenberg E1 – Valleivogels E1 1 – 4

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 25

28 maart 2015 11:00

Martin van Dieten

Na de gelukkige winst op en bij VRC mocht de E1 zaterdag 28 maart aantreden tegen Valleivogels E1. Een heuse derby die leeft bij jong en oud en dus ook bij de jongens van de E1.

Tijdens de 1e helft van dit seizoen hadden we in een vriendschappelijke wedstrijd met 2-1 weten te winnen.

Nu mogen we dus ook voor het eggie tegen de Vogels aantreden. Bij winst zouden we goede stappen maken op jacht naar de hoofdprijs van dit seizoen. Bij alle andere uitslagen blijft het tot het eind toe spannend.

Om het Valleivogels zo moeilijk mogelijk te maken starten we met 2 spitsen die vanaf het begin de verdediging van de Vogels gelijk onder druk moeten zetten. Een plan dat er op papier mooi uitziet maar in praktijk nog niet zo eenvoudig uit te voeren blijkt.

Valleivogels is vanaf de start van de wedstrijd de bovenliggende ploeg. Met de voor Valleivogels bekende inzet worden wij onder druk gezet en komen niet aan het voetballen toe. Toch is de eerste kans voor ons. In de 6e minuut geeft Sam een mooie voorzet op Chris. Hij hoeft alleen zijn hoofd tegen de bal te duwen alleen dat lukt net niet.

Daarna is het ploeteren voor de Geel Zwarten. Te veel spelers halen het hoge niveau dat zij normaal wel halen niet. De jongens uit Scherpenzeel maken hiervan gretig gebruik en het is aan Tom te danken dat we de eerste kwartier ongeschonden doorkomen.

Na 18 minuten is het Valleivogels dat de score opent. Na een overtreding staan de Geel Zwarten niet op te letten en wordt de gegeven vrije trap door Valleivogels snel genomen. Het schot is voor Tom dit keer niet houdbaar en zo staan we met 1-0 achter.

Normaal is een tegendoelpunt het sein om een stapje extra te doen. Dit keer lukt dat niet. We creëren geen kansen en moeten toestaan dat Valleivogels de bovenliggende  partij blijft. Gelukkig halen we zonder verdere ongelukken en tegendoelpunten de rust.

In de rust hebben we een kleine omzetting gedaan door in de oude vertrouwde opstelling met één spits te spelen.

De omzetting blijkt niet het gewenste resultaat te geven. Na twee minuten krijgen de Vogels een vrij trap. Vanaf bijna 20 meter wordt de bal in één keer in de kruising geschoten. Een beauty van een doelpunt waar Tom alleen maar naar kon kijken.

Dit snelle doelpunt was een enorme tegenvaller. Toch probeerden we ons op te richten op zoek naar de aansluitingstreffer. Gesteund door de voorsprong kregen we van de Scherpenzelers  geen enkel kans.

Na 12 minuten is de wedstrijd gedaan. Een enorm misverstand tussen Tom en Philip zorgt ervoor dat Valleivogels heel eenvoudig kan scoren.

En alsof het zo moet zijn is het na de 2e minuut en de 12e minuut ook de 22e minuut weer raak. Een vloeiende aanval van de Rood Witten wordt even fraai afgrond. 0 – 4 wat een deceptie.

In de laatste minuut krijgen we toch nog een klein beetje loon naar werken. Lars weet een vrije trap mooi in te schieten waardoor de eretreffer gemaakt is.

Na afloop resteert ons niets dan de tegenstander te feliciteren met de terechte overwinning. We hebben geleerd dat iedereen zich 100% moet inzetten willen we wedstrijden blijven winnen. De komende twee weken kunnen we daarop gaan trainen om de volgende wedstrijd tegen nummer 2 Jonathan te laten zien dat deze wedstrijd een foutje was.