Scherpenzeel 5 - Woudenberg 8

Assist: Anoniem

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

2 mei 2015 14:30

Zaterdag 2 mei stond de laatste uitwedstrijd van dit seizoen op het programma. Op bezoek bij Scherpenzeel 5 werd de aanval al vroeg geopend. Chris kreeg de eerste mogelijkheid, daarna werkte een verdediger van Scherpenzeel de bal naast eigen doel en ging de derde mogelijkheid naar Frank.

Een verkeerde uittrap van de doelman werd door Chris gekopt richting Frank. De aanvaller nam de bal mee en zorgde na vier minuten spelen dat het lederen projectiel via de binnenkant van de paal het net wist te bereiken, 0-1.

In de elfde minuut leek Frank zijn tweede van de middag te maken. Hij was eerder bij de bal dan de uitkomende keeper. Wat resteerde was een vrije trap van Sander dat naast ging en de goalie er met geel tien minuten uit moest.

Binnen een kwartier werd de score verdubbeld. Een goede actie van Mark kreeg een vervolg in het strafschopgebied. De opkomende verdediger kreeg nog een duwtje, maar kon op de been blijven en alsnog de 0-2 binnen schieten.

Het eerste wapenfeit van de thuisploeg kwam in minuut 21. Erik van der Linden wist de inzet te pareren. Enkele seconden later was er een afstandschot wat naast ging. Op het middenveld begon de volgende aanval van Woudenberg wat een treffer opleverde. Erik ter Maaten speelde de bal door op Frank, die de vrijstaande Alex bediende. Oog in oog met de doelman schoot Alex de bal beheerst in de verre hoek, 0-3.

Deze riante voorsprong werd bijna verder uitgebreid, maar de afstandschoten van Erik t. M., Niels en Erik van Egdom troffen geen doel. De Scherpenzelers deden in de eerste helft nog wat terug. De aanvaller werd niet aangepakt en schoot de bal uiteindelijk binnen, 1-3.

Tijdens de tweede helft kwam Woudenberg niet in de problemen. Na een uur spelen viel de vierde treffer en bleek achteraf ook de mooiste van de wedstrijd te zijn. Een goede corner van Sander werd perfect binnen gekopt door Erik ter Maaten. De bal ging er via onderkant lat in en dat betekende de 1-4 tussenstand.

De man van de vierde goal wist met een goede steekpass Frank in staat te stellen voor de volgende goal. Echter hield de keeper dit tegen. Ook Erik van Egdom zag zijn inzet gekeerd worden. Door het vlagsignaal van Mark werd een buitenspelgoal van Scherpenzeel afgekeurd.

Tegen het einde van de wedstrijd stonden er twee spelers ruim een paar meter buitenspel. De inmiddels aangestelde grens Paul stak resoluut de vlag de lucht in. De jeugdige scheids liet doorspelen en keurde de 2-4 goed, onder protest van de spelers van Woudenberg.

De competitie voor wat betreft de uitwedstrijden is winnend afgesloten. Zaterdag 9 mei de laatste wedstrijd van het seizoen tegen kampioen GVVV 9. Deze thuiswedstrijd begint om 13:00 uur.