Onnodige nederlaag voor Woudenberg C1 in Wijk..

CDW C1

... (penalty)
    ... (intikker)
    ... (scrimmage)

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 04

5 september 2015 10:30

Ploeg, L.

Na een prima bekercompetitie speelden we vandaag voor het eerst om het echie tegen CDW C1 in Wijk bij Duurstede. Traditioneel een voor Woudenberg lastig te bestrijden club en ook vandaag zat het niet mee in Wijk bij Duurstede.
    Na 10 minuten veroorzaakte Lars wat ongelukkig een strafschop en dat betekende de eerste kans, maar wel gelijk 1-0 voor de thuisclub.
    Woudenberg speelde de eerste helft beter, creeerde ook goede kansen, maar de Wijkse goalie bleek een moeilijk te nemen vesting. We hadden na een goede actie uiteindelijk zelfs een vriendelijke tegenstander nodig om de dik verdiende gelijkmaker op het bord te krijgen. Op slag van rust counterde CDW echter weer naar een gelukkige 2-1.
    Na rust hetzelfde beeld. Een vertwijfeld aanvallend Woudenberg, dat zelfs alleen voor de keeper niet tot scoren weet te komen. Aan de andere kant een counterend CDW, dat door Miguel nog van 3-1 wordt afgehouden. Als uiteindelijk de 2-2 valt wordt deze afgekeurd, omdat de keeper de bal klem zou hebben gehad. Na het laatste fluitsignaal dus met een zure 2-1 nederlaag naar huis, met de complimenten van de coach van de tegenpartij. Daar kopen we alleen niets voor. Dat hij spontaan aangaf dat we de arbiter "niet op onze hand hadden"  was aardig, maar ook een behoorlijk understatement. Maar ook daarom hoef je een wedstrijd niet te verliezen. Als je niet scoort kun je niet winnen, dus we weten waar we aan moeten gaan werken... Volgende week tegen Delta Sports beter!