Loon naar werken...

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 04

19 september 2015 13:30

Damen, M.

Na het zwaarbevochten, maar dikverdiende punt tegen titelkandidaat Delta Sports stond vandaag alweer de volgende topper tegen het altijd sterke Hoogland C1 op het programma.
    Op sportpark Langenoord treffen we een (eindelijk eens) fysiek gelijkwaardige tegenstander, die zoals verwacht verzorgd voetbal combineert met een uitstekende wedstrijdmentaliteit. We hebben een lastige start en Miguel houdt ons met een paar knappe saves overeind in de beginfase, maar naarmate de eerste helft vordert schuiven we verder op richting de helft van Hoogland en na wat kleine kansjes is het in de 28e minuut Joost de Vries, die de score voor ons opent, na een slimme interceptie en een paar handige passeeracties. Op slag van rust is het Aron de Vries, die de score verdubbelt, door de uitstekende nr 10 van Hoogland te verrassen. Vanuit de rug van de centrale middenvelder weet hij de bal over te nemen om vervolgens koel en zakelijk in de verre hoek binnen te schuiven.
    Hoogland reageert na de rust zoals verwacht met wat wissels en probeert meer druk te zetten op onze helft. We weten ons daar in het begin van de tweede helft een paar keer prima onderuit te voetballen, maar we verzuimen de wedstrijd op slot te gooien. Het missen van een paar grote kansen in die fase komt ons nog bijna duur te staan, maar de lat staat Hooglands succes in de weg en met een portie teamgeest en werklust weten we de Hooglandse druk te weerstaan. Zelfs als Martijn geblesseerd moet uitvallen staat de defensie met een sterke invalbeurt van Dennis van de C2 als een huis. Hoogland verdiende in de tweede helft absoluut een doelpunt, maar het zat ons deze week eindelijk eens mee, zodat we de eerste driepunter kunnen bijschrijven. Het ziet er gezien de andere uitslagen ook naar uit dat het weer een hele leuke, gelijkwaardige en spannende competitie gaat worden. Ook altijd prettig dat we met onze door blessures wat uitgedunde selectie een beroep kunnen doen op de C2. Bram en Dennis, bedankt dat jullie na je 2-5 winstpartij nog bij ons aan wilden schuiven! Volgende week Roda '46, we hebben er zin in!