Woudenberg C1 verliest van De Bilt

17 oktober 2015 12:30

Brugge, L.A. v.d.

DE BILT C1 – WOUDENBERG C1

Vandaag mogen we naar De Bilt. Het is koud buiten, het regent en het is mistig.
    Guur weer.
    Benieuwd of we ondanks het barre weer toch een goede partij op de grasmat kunnen leggen.

Al na een kwartier was duidelijk dat we ons aan het weer hadden aangepast.
    Pases kwamen niet goed aan, te kort of juist te hard en de verdediging had handen vol werk om De Bilt van een doelpunt af te houden. Zij gingen er overigens flink in.
    De Bilt beschikte over forse spelers die het duel en ook het maken van overtredingen niet schuwden. Op een gegeven moment raakte een Biltenaar zelfs bijna het hoofd van Martijn.
    Tot onze verbazing liet de scheidsrechter doorspelen en stonden we met 1 -0 achter.

Hoe we het ook probeerden, we konden maar geen vat krijgen op het fysieke spel van de tegenstander. Toen de scheidsrechter voor het eind floot, was het nog steeds 1-0 en hadden we verloren. Wat een teleurstelling.
    Was er dan niets positiefs te melden?

Jawel. Jasper stond voor het eerst van zijn leven op links back en deed dat fantastisch.
    Vol overgave beet hij zich in zijn tegenstander vast en door zijn snelheid hield hij zijn tegenstander in bedwang. Verder werkte Matthijs keihard om grip op het middenveld te krijgen.
    Met de mentaliteit van de eerste-jaars is het zo wie zo goed gesteld.
    Verder mogen de reddingen van Miquel niet onvermeld blijven, anders was het niet bij 1-0 gebleven.
    Volgende week tegen Quick uit, een mooie kans voor een revanche.